torsdag 2 januari 2014

Long time no see

Nu var det bra längesen jag skrev. Har märkt att många av de bloggvänner jag har, mer eller mindre har slutat att blogga. Ja, det kanske blir så efter fem års skrivande.

 

Sammanfattning av året 2013 som gått!!

 

Jag blev mormor I Juni, då lilla Leonora kom till världen, en jättesööööt liten flicka.

Älskad av oss alla.

 

128130131

Dessvärre har mindre trevliga händelser inträffat. Människor som alldeles förtidigt har gått till andra sidan. Tänker då på Sudhir, som vi träffade och umgicks med I Malaysia. Hans fru var tremånader på väg med deras första barn. Så ledsamt!!

Den 19 december föddes deras son och vi ska nu om en månad drygt träffa henne och sonen. Vi ska åter till Malaysia och den här gången ska vi stanna där I 10 lååååånga veckor, som säkert kommer att flyga I väg!

Min mammas sambo har haft både hjärtinfarkt och stroke, men tack och lov att det gick bra, utgången kunde ha varit något helt annat.

Jag själv har gått med en höft som värkt, ja inte bara undet 2013 utan mycket längre, men jag är ju som jag är går inte till farbror doktorn. Men nu har jag tagit upp kontakten med City Ortopedi och fick en kortison spruta I november och en till blir det 16 Jan, en vecka innan vi åker till Malaysia.

Blev förkyld efter Jul och fick gå till doktorn då jag inte kunde andas och fick diagnosen, förkylningsastma, fick både Bricanyl och Pulmicort att inandas, så nu är det bra mycket bättre.

Året som gått har innehållit både glädjeämnen och elände, precis som alla andra år.

Det finns väl egentligen inget år som är helt perfekt. Varesej om du är rik/fattig/sjuk/frisk, det spelar ingen större roll.

Livet blir hur vi gör det till. Vi blir serverade lite av ditten och datten men det är ändå I slutändan vi, som avgör vad det är vi smakar. Det finns alltid olika alternativ att välja mellan.

När jag läser tidningar har jag märkt att mycket handlar om hur vi själva mår, vi ska ta  hand om oss, egentider hit och kvalitetstidet dit. Människor gör så mycket för egen skull, att de glömmer bort andra. Man blir helt enkelt egoistisk.

Jag tror att de här unga människorna som inga barn har och har kommit in i det här med att tänka på sitt eget välmående, kommer att få mycket svårt att att avsätta tid för sin egen familj, den dagen det är dags att bilda familj.

Det här gäller både kvinnliga/manliga könet. Det blir mycket JAG, JAG, hela tiden, man glömmer bort ordet, VI.

Allt går till överdrift, inget är längre lagomt.

2 kommentarer:

yasmine modell mamma och fru sa...

åh ja du har så rätt även denna gång
vilka söta bilder på dom små.
Idag har vi vart på World on ice så nu ska en halv trött mamma försöka sova
kraam

Kathrin sa...

Egoismen börjar bre ut sig i vårt samhälle, det skulle man nog kunna göra en rysare av, hahaha.
Men du har helt rätt med det du skriver om jag och vi. Får hoppas att våra barnbarn får lära sig att tänka på andra och inte hamnar i egoismens grepp. Men med oss som mor och far föräldrar så blir det kanske så att dom slipper hamna i det greppet, hahaha.
Ha en trevlig lördag.

Kramar Kathrin