onsdag 20 november 2013

!!!!!!!

oooooo

 

Vi har I Sverige, “Rör inte min kompis”, nu säger jag “Rör inte min Pepparkaka”.

Helt sanslöst att vi inte ens kan få ha papparkakor, för att det anses rasistiskt, för att en del människor känner sej diskriminerade av våra traditionella JULTRADITIONER!!

Här I Sverige firar vi jul och med den finns det en rad godsaker som hör Julen till, som Pepparkakor.

Mina barn när de var små, var utklädda till Pepparkaksgubbar och Pepparkaksgummor och aldrig I livet trodde jag att jag klädde ut dom till Afrikaner.

Jag klädde ut dom till Pepparkaksgubbar/gummor för att det hörde Julen till.

Inte kan väl Afrikanerna tro att vi bakar Afrikaner och lägger på bakplåtar. Jag blir helt rabiat arg.

Man tar seden dit man kommer, helt enkelt. Ingen tvingar någon att äta pepparkakor.

Gillar ni inte Julen, det är en sak, men låt de som vill äta Pepparkakor I fred under Julens högtid  få äta hur många pepparkaksgubbar och gummor de vill.

Nog måtta får det väl vara!! 

5 kommentarer:

yasmine modell mamma och fru sa...

Du har så rätt men det är mkt frågor i huvudet jag velat bolla med min man. men han vet att jag gör allt för att Dennis ´ska ha det bra. och det är viktigast att man gör sitt bästa,
Nu ska vi invänta pizza efter en massa utelek i parken.
kraaam

yasmine modell mamma och fru sa...

tack och desamma till dig
idag har vi besökt kyrkogården.
och nu ska jag laga lite mat
massa kramar till dig

Fenixmonas sa...

Nej, nu är det alltför mycket dumheter! Jag frågade en god vän till mig, han kommer från somalia, vad han tyckte om att våra negerbollar heter så...Han fattade ingenting utan tyckte att heter de så så ska de ju fortsätta heta så...Alla dessa dumma restriktioner är inte våra invandrares krav, det är vi som hittar "felen" och sen ändrar...Så låt oss för jösse namn bevara våra traditioner!! Kramiz

yasmine modell mamma och fru sa...

ja det tror jag också att han var kändes verkligen så
kraaam

yasmine modell mamma och fru sa...

tack god fortsättning min vän.
massa kramar