lördag 19 oktober 2013

Phu

Jösses, är människor så fattiga på ideer att de inte ens ids att gå till affären, eller sätta oss tillsammans och bestämma vilka måltider vi ska ha. Ja, men då har det gått alldeles på tok förlångt, tycker jag. Det är nog snarare så att vi människor inte längre har TID.

TIDEN, räcker inte till.

Nu tänker jag på alla Matkassar som man kan handla på nätet, för att underlätta inköp och matlagning.

Jag älskar att storhandla, bör väl tillägga att jag inte arbetar. Jag har TID, för mej räcker TIDEN, till, (tror jag, eller bara om jag själv vill). Men hursomhaver, så älskar jag att planera matinköp. Numera efter många års handlande så vet jag vad det är som vi behöver. Behöver nästan ingen matlista. Allt går på rutin.

Kan kanske förstå att hårt förvärvsarbetande män och kvinnor, tycker att det är praktiskt, när en matkasse kommer hem alldeles av sej självt. Men ingen kan få mej att tro att det ska vara billigare än att masa sej till affären och inhandla varorna själv.

Allt beror på TIDEN, det är värst vad vi skyller på TIDEN, egentligen. Jag skulle ha gjort, det och det, men jag har inte TID.

Vi har inte TID att ta oss TID!!

Jag själv som har all TID I världen, har inte heller TID, är det ett vardagsuttryck, som vi använder, för att slippa en massa, som vi drar oss för att göra???

Ha en bra dag, alla fina och försök att ta er TID, få TIDEN, att räcka till.

Idag har vi TID!!

2 kommentarer:

Gerd ♥ sa...

Jag håller helt med dig i ditt inlägg!
Vi människor har inte TID, fruktansvärt!
Jag skulle aldrig komma på idén att köpa en färdig matkasse, grrrr....
Jag vill se vad jag handlar och behandla maten själv.
Ur led är tiden.
Kramar, Gerd♥♥♥

Kathrin sa...

Håller med dig. Undra hur dom fick tiden att räcka till förr? Att inte ha tid att gå och handla hem sin egna mat verkar lite knäppt i mina öron. Och få hem grönsaker, frukt, kött och fisk som någon annan valt ut kan bli en mindre katastrof. Just dom varorna vill man ju välja själv så man får det man själv vill ha.

Ha en bra dag.
Kramar