fredag 18 oktober 2013

FUCK CANCER

Pga av läkarslarv och feldiagnoser, somnade min blogväns man, Mikael in, den 12 oktober, efter att ha kämpat mot sin cancer, sedan april 2011.

Cancern tar alltför många människors liv, men om den upptäcks I tid, finns förutsättningar till ett långt liv.

Men vetskapen om att detta kunde ha förhindrats om vävnadsprover tagits I tid, måste detta vara något av det värsta som kunde hända, den här familjen.

Jag blir förstummad av den ignorans och ända sedan jag läste det ofattbara i Yasmines blogg har jag inte kunnat sluta att tänka på henne, deras son Dennis och övriga I familjen.

När man läser hennes blogg, finner man en ung klok och varm människa. Hon har varsamt gett sin son insikt I vad som skulle ske.

Yasmine har startat en insamling I sin man Mikaels minne, det finns så många människor därute som har fått ge upp sin kamp mot denna fruktansvärda sjukdom.

 

 

KLICKA HÄR, så kommer ni till insamlingen!

 

Tillsammans så kan vi åstadkomma något!!

Just I denna stund är det någon som får ett besked som är svårt att bära, eller mister någon nära och kär anhörig!

 

2 kommentarer:

Gerd ♥ sa...

Kära vän ♥
Jag blir sittande alldeles tårögd. Tyvärr blir alltför många drabbade av denna hemska sjukdom, och jag miste ju min man genom densamma också.
Kramar ♥♥♥ Gerd

yasmine modell mamma och fru sa...

tack vännen att du delar.
idag har vi haft expressen på besök hoppas det blir något bra utav detta. underbart du delar
massa kramar