lördag 19 oktober 2013

*******

Under vår tid här på jorden, möter vi många olika slags människor och alla människor oavsett om vi träffat dom en lång tid eller kort tid, så tillför de oss något. (Även om det är på gott, eller ont)

Jag är helt övertygad om vägen vi går på, livets stig, redan är utstakad och det är oxå menat att vi ska träffa de människor som vi stött på. En del människor kanske vi ångrar att vi mött, men erfarenheten av det mötet har gjort att vi är de vi är idag. Ja, det låter kanske lite flummigt, men jag tror att det är så.

Livet är en skola och vi lär så länge vi lever. Även om vi lär så länge vi lever, kanske vi inte alla gånger tar lärdom av, vad vi lärt oss. Utan upprepar samma misstag, om och om igen.

Varför??

Vi är rädda för det som är nytt och stannar hellre kvar I något som känns invant. Min son sa till mej att han lyssnat på ett Radioprogram och där var det någon som sa: “att det tar tre veckor för oss att anpassa oss till en ny förändring”. Det tror jag stämmer. Det tar säkert några veckor för  hjärnan att rätta sej efter det nya tänkesättet och följa det istället för det gamla invanda.

Det finns människor som jag träffat en bråkdels sekund och den människan har gett mej mer än de jag kännt I åratal. Det finns männsikor som vi har haft vid vår sida I åratal och ändå kan de kännas som främlingar ibland.

Jag tror att vi alla har en liten del av oss själva, som vi vill ha för oss själva.

Natti Natti mina fina

Inga kommentarer: