söndag 6 oktober 2013

Bara hemskheter

Snart blir jag mörkrädd.

Vareviga morgon när man slår upp tidningen, så slås man av alla eländiga hemskheter som händer världen över. Vareviga dag är det någon som blivit mördad, naturkatastrofer, gamlingar som hoppar från balkonger I ren frustration, gamla människor som vanvårdas på sjukhem och de som redan har roffar åt sej ännu mera,

MYCKET SKA HA MER!!!

Idag får vi vara på var vakt vart vi än sätter våra fötter, vi är inte ens säkra på dagtid. Jag vill inte gå och vara rädd och tro det värsta, men när jag matas full vareviga dag, går tankarna hit och dit.

Kanske jag inte dör av ålderdom, jag kanske rent utav blir mördad av någon vettvilling när jag är ute på mina promenader??

Barn kan idag inte gå till skolan själv, titta bara I Malmö, där en våldtäktsman  härjar!! Min äldsta dotters vänninas son, blev nästan I väglurad med godis. Men pojken var säkert så uppdaterad av sin mamma om vad som kan hända, att det inte lyckades. Skolor varnar, dagis varnar och förskolor varnar, vart är samhället på väg.

Nu är det inte godis som barn lockas med, utan nu, är det: “Hoppa in I bilen, din mamma är sjuk”. Vad är det med människan.

Gud förbjude att något skulle hända mina barnbarn något.

Jag tror definitivt inte på att pedofiler kan botas, det var en psykiatiker som skrev I media, att plockar man upp dom I tid, finns det goda förutsättningar att de kan bli botade. Precis som om det skulle vara en pencillinkur på 10 dagar och så är man frisk. Aldrig I livet, att det finns några förutsättningar för att bli botad. Finns inget förebyggande där inte.

Det enda förebyggande är nog inlåsning på heltid!

Måste erkänna att nog tittar jag mej över axeln då och då, men det är inte trevligt att behöva gå och vara rädd, heller

1 kommentar:

Kathrin sa...

Det finns något som heter kemisk kastrering. Något jag tycker att dom ska göra på alla pedofiler som utövar sin snuskiga läggning. Bilder, filmer, uppraggning av barn och övergrepp ska leda till straffet KEMISK KASTRERING.

Min dotters son var duktig som inte gick på grejen med godis. Men vet inte om han hade varit lika duktig om äcklet hade sagt att hans mamma var sjuk och att han skulle skjutsa honom till henne. Hemska tanke. Alla vi vuxna måste prata med barnen om hur viktigt det är att lägga benen på ryggen när okända försöker att få kontakt med dom. Vi har pratat mycket med barnbarnen om sådana här saker och dottern har själv varit noga med att vara öppen med det och talat om hur dom ska agera.
Det är egentligen inte klokt att det ska behövas tjatas och påminna alla våra barn om sådana här sjuka saker. Ärligt talat så tycker jag man ska skära av dom hela paketet.

När jag såg bilden på stringtrosan var min första tanke, att det är tur att hon har svanskotan som tar emot annars hade väl trosan hängt som ett smycke runt halsen, hahahahaha.
Rabatten är ett minne blott och nu skrattar jag åt eländet gubben ställde till med. Och som du säger, det finns så många andra fina växter jag nu kan pröva,hahahaha.
Ha en trevlig kväll.
Kram