måndag 12 augusti 2013

En dag på HS

Nu är jag hemkommen efter en lååång dag hemifrån, först vart det klippning och sedan hörseltest och slutligen, träffade jag min öronläkare, Henrik Smeds. Min hörsel har förbättrats radikalt och örat har läkt som det skulle och han var nöjd.

Jag visade mina Afte blåsor och det har han sett mycket av, så han skrev ut ett gurgelmedel plus en specialsalva som innehåller, Klobetasolpropionat. Jag har läst om just den och det är många med Afte som blivit helt botade med gurlgelvattnet, bara att hålla tummar och  tår, för att den här medicinen passar för mina blåsor. Han berättade vidare att hjälps inte det här på en vecka, ska jag kontakta honom och då kommer eventuellt cortison eller ett antibiotikum att skrivas ut. Jag känner mej nöjd med detta och litar helt på min doktor Smeds.

Det var hans första dag på jobbet idag och han har återvänt från Australien, där han varit under ett års tid.

Nu ser jag åter ett ljus I tunneln. De här två veckorna har varit helt sanslöst besvärliga, så nedrans ont jag har och har haft. Smeds sa att Afte gör jätteont och hela allmäntillståndet blir upp och ner. Många kan tycka att lite blåsor I munnen står man väl ut med. Men det är inte helt smärtfritt.

Ha en bra kväll, alla fina

1 kommentar:

yasmine modell mamma och fru sa...

kram tebax fina du
hoppas du har en bra kväll
kram