lördag 17 augusti 2013

Donationer

Jag hoppas att en lagändring kommer att ske, vad det gäller organdonationer. Men jag är inte helt säker på att så är fallet. Idag är det ett lotterispel.

Vi som har varit där, som åskadare och som transplanterad, vet hur enormt påfrestande detta är.

Jag vet inte heller vad det är som får människor att “inte” vilja donera?? Många säger att det kan vara rädsla?! Vet inte heller om jag köper det?? Rädsla för vad?? När du är borta, behöver vi inte vara rädda längre, eller hur??

Jag skulle känna mej stolt, så enormt stolt om mina organ, eller mina anhörigas organ, skulle rädda liv??

Men som det är idag måste vi, för att inte vara egoistiska och lämna den stora och svåra frågan till våra anhöriga, ta steget och anmäla oss till Donationsregistret.

Är det svårigheter med det och berörda beslutsfattare, ser hur många det är som hinner att dö innan de får ett organ, eller ser hur många organ går till spillo, så skulle det inte alls vara några svårigheter att komma tillstånd med en lagändring.

Såg på Nyheterna I går och Göran Hägglund, pratade om att pensionärerna skulle få mindre skatt, inte ett ord han tog upp om Donationer, fast han häromdagen, gick ut I Media och sa att han var rörd över det öppna brev som Stina, som behöver ett hjärta, skrivit till honom.

Gäran Hägglund, borde få öppna brev från oss alla som är berörda vad det gäller organdonationer.

Jag vet inte vad som ska till, egentligen.

Jag känner en sådan stor frustration och ilska.

De som inte vill ge sina organ, ska heller inga organ få, så borde det vara.

LOGISKT OCH BRA!!

Jag önskar så att det blev en förändring och jag vill så gärna att alla som väntar på ett organ, ska få ett.

 

3 kommentarer:

yasmine modell mamma och fru sa...

du har helt rätt
men beror säkert på rädsla eller kanske något annat.

hoppas din lördag blir fin
kraam

yasmine modell mamma och fru sa...

ja verkligen bra
idag har vi bara mumsat på gotte saker
hehe
kraam

yasmine modell mamma och fru sa...

tack snälla
allt bra med dig?
nu ska jag sova vi ska upp så tidigt
kraam