lördag 15 juni 2013

Hej hopp I galopp

Nu har jag varit Aftefri, I en hel vecka och hoppas att det får vara så ett bra tag nu. Jag är nästan livrädd för att nämna ordet “Afte”. För de här munblåsorna är bedrövliga och ont gör de oxå.

Lite varstans läser jag om människor som vill andra illa, läser det bland bloggar och bland mina FB vänner. Jag har slutat förlängesen med att ha för många vänner, som jag kan kalla goda vänner. Jag har några stycken som jag tycker fantastiskt mycket om, men det är få som jag verkligen litar på. Förresten det jag säger till de jag pratar med, kan de gott och väl få sprida vidare, för jag står för vad jag säger.

En tjej skrev att hon har bara två vänner och det tycker jag nästan räcker gott och väl. Att ha två riktigt bra vänner, än att ha en hel hög med haggor som sitter dagarna I ända och pratar skit, kan I allafall jag gott klara mej utan.

Vad är det egentligen som får människor att behandla andra på ett lumpet sätt??

Man ska aldrig säga något om någon som man inte kan säga öga mot öga, till den personen det gäller.

Det har till och med gått så långt att det finns de som läser vänners bloggar och gör anmälningar, till myndigheter.  Till vilken nytta, varför?? Vad får de här människorna ut av detta?? För mej helt bisarrt!!

Men det finns något som heter KARMA, och KARMAN kommer alltid tillbaka, I gott som på ont.

Det spelar ingen roll hur du beter dej här I livet, det du gör kommer tillbaks till dej, var så säker.

Ha en bra dag alla glada!!

PS Beblanda dej med människor som har en positiv inverkan på ditt liv, resten som försöker göra livet surt, radera dom från ditt minne och ägna dom inte den minsta lilla tanke DS.

 

10 kommentarer:

yasmine modell mamma och fru sa...

du har så rätt min vän
nej inget mail från dig
du måste acceptera mig på instagram
kraam

yasmine modell mamma och fru sa...

yasminegill@hotmail.com

är adressen
kram

yasmine modell mamma och fru sa...

du skriver alltid smarta saker, förstår dig. jag prioriterar mannen först.
men idag var jag iväg på en snabb lunch date med min väninna. och det var trevligt.
laddade lite batterier.
nu blir här en lugn kväll
hoppas du har en fin kväll
stor kraaam

Glamourwomen sa...

Ja! Anmälningarna känner jag mycket väl igen! suck. 7 stycken har jag ju fått bara i år!! och i fjol var det nog totalt 7. Man blir så himla arg och ledsen! Jag passar mig väldigt noga med vad jag skriver nu. Trist för man vill ju kunna skriva om det man vill.Har ca 3 riktiga vänner! Dem kan jag prata med om allt! Där räknar jag även in dig! Sedan har jag massor "kompisar" de säger jag absolut bara vardagliga saker till! Har blivit så jäkla bränd! Kram fina och Tack att du finns!

Glamourwomen sa...

Kram denna Fredag i från mig till dig!

yasmine modell mamma och fru sa...

ja han älskade traktorn.
Nu ska jag kolla lite tv
vill önska dig en fin söndagskväll
kraaam

pamela sa...

Kommer bara in igen och önskar dig en trevlig Tisdag! KRAM

yasmine modell mamma och fru sa...

Hej
här kämpas det på
sköterskan är nu på väg att hämta morfin sprutor till mannen han har så ont.
fy vad jag lider med honom...
Imorrn kommer min mamma och hälsar på ska bli kul alla fall
kraaam

yasmine modell mamma och fru sa...

hej nä jag har tyvärr inte gjort de .
har så mkt som är måsten nu och ingen ork... jag önskar den kommer tebax.
Hoppas allt är fint med dig och att du får en toppen helg.
Här lider de allt mer mot de sämre.
Morfin sprutor varannan timme och mannen mår så dåligt.
kram

yasmine modell mamma och fru sa...

ja han var en lycklig liten kille när han kom hem och kunde visa pappa allt han gjort och allt han vunnit
idag blir en lugn hemma dag
mannen är dålig och har svårt att bara dricka själv just nu.
kraam