söndag 9 juni 2013

Go morron

Någon mer än jag som hört hur det regnat I natt. Det verkligen öste ner, I allafall här hos mej.

Det är som vilken vanlig söndag och inget har förändrats I världen, allt rullar på, trots att det var ett Kunligt bröllop igår. Läste barometern för hur många som intresserar sej för bröllopet och det var inte många. Det kan jag förstå, som inte bryr mej ett dugg I de största bidragstagarnas jippo. Andra som får bidrag, frår vända och vrida på sina slantar.

Oavsett, bröllop, födelsedagar och dödsfall, går livet vidare. Själva vardagarna rullar på, men tillvaron för de som är drabbade, förändras radikalt, för en tid, oavsett glädje eller sorg.

Till veckan blir det att åka inte till stan en sväng och kika på klänningar. Vill ha lite knälånga klänningar, men liten ärm. Jag tycker att det är så fantastiskt snyggt med knälånga klänningar/kjolar på kvinnor. Otroligt vackert är det.

Det blir nog en tur till seconhand affären på Fridhemsplan, den affären, Camillas, tror jag att den heter, har de kanoooon kläder, märkeskläder till sååå låååga priser och de är hela och rena.

 

Ha en bra dag alla glada och även ni som hänger läpp

1 kommentar:

Kathrin sa...

Tack för din kommentar, den värmde. Du har så rätt med det där med att säga ärligt hur det är för då orkar man med mera. Humorn är också viktig och den saknar varken du eller jag. Ett gott skratt förlänger livet. Jag har lovat mamma att alltid prata öppet om sjukdomen Alzheimers, det är inget att bära inom sig som hon säger.Så är det väl med dom flesta sjukdomar.Jag har stora funderingar på hur det kommer se ut framöver med våra mammor och ser givetvis alla problem som kommer med försämringarna. Men jag får köra på med att lätta trycket på bloggen. Det är tur att man har så underbara barn och barnbarn, den glädje som dom ger en väger lugn upp jobbet med våra gammlingar.Många härliga skratt blir det och dom har ju kommentarer som sitter klockrent om det mesta.
Bosses mamma har blivit så borta i huvudet, långt sämre än mamma. Men det är väl så att mamma var så smart att göra en utredning i tidigt stadium medans svärmor inte vill kännas vid att hon är sjuk. Hon fick sin diagnos så sent som i början av året men har haft symtom i många många år. Har beställt hem en massa information om sjukdomen så att Bosse kan läsa hur man ska tackla det hela. Han gillar inte att läsa på datorn så det får bli häften.
Ha det bra och hoppas solen är tillbaka i morgon.Är sååå trött på regn och åska.

Kramar