lördag 1 juni 2013

!!!!

Sitter och läser debatterna om vandaliseringen I förorterna och I resterande Sverige. En kvinna som vuxit upp I skuggsidan, säger att “Bränna bilar är ett rop på hjälp” så lätt att säga och skriva. Vilket sätt att be om hjälp??

Jag tror inte på något “rop på hjälp” jag tror på att Sverige är fyllt till brädden, vi har inga resurser längre, att hjälpa. Hjälpen kommer på fel sätt. Säger vi något negativt, om att invandrarpolitiken, då är vi rasister.

En annan skrev att detta händer för att det inte finns någon galleria I Husby, Men va fan, Kista ligger nästgårds, bara ett stenkast från Husby, åk dit och strosa runt. Kan vara trevligt att ta en busstur, Jag har inte heller någon Galleria där jag bor, inte bränner jag ner bilar, affärer och dagis, inte förstör jag för mina medmänniskor.

Jag är pensionär, trots att jag arbetat hela mitt liv, har jag inte stor pension, inte beter jag  mej som en idiot för det. Mina barn är uppvuxna I en förort med en ensamstående mamma, inte blev någon av dom, varken kriminella eller drogmissbrukare. I Sverige har alla förutsättningar, skolor är gratis och vi har möjligheter att ta oss fram.

Har det någonsin gjorts en undersökning om, föräldrarna till dessa ungdomar, vad de gör, vilken utbildning de har, är de bidragstagare osv. Kanske ingen vill göra det för då får man svart på vitt att man har misslyckats totalt att integrera de här människorna I det Svenska samhället.

Helt fel att inte ta hand om de här människorna och det har inte Sverige gjort på rätt sätt, Sverige var nog inte heller beredda på all problematik, vad det gäller hedersmord och alla kulturella trauman som oxå ingår I invandringen.  Tänker då könsstympning, barngiftermål osv. Allt sker här I Sverige, de som har detta I sin kultur, behöver inte åka ner till sina hemländer för att göra detta. Det görs här och Sverige blundar för detta.

Läste oxå Jimmi Åkessons debatt inlägg och kan inte göra annat än att hålla med. Ta det här med körkortet, så jämrans enkelt. De som nyligen fått körkort idag, får körkortet på prov, under två års tid, kör vi för fort, eller gör något annat olagligt vid ratten, dras körkortet in. Ja, men det vore väl bra, ge uppehållstillståndet på prov, en bra förkortning, UPP. De som inte sköter sej, return to sender, direkt.

När jag skriver om invandrare menar jag inte alla, jag drar inte alla över en kam, det finns många som har etabletat sej bra här I Sverige och de är de verkliga rasisterna. De är galna över denna vandalism. De kom hit för att ha ett lugnt och fint  liv och får krig och traumatiska upplevelser tillbaka I minnet efter dessa tilltag.

Men här I de här fallen kan vi säga att det är invandrare som har vandaliserat för det bor bara invandrare I förorterna. Jag bodde I Rinkeby under ett par år och I Rinkeby kunde jag säga att det bara var invandrare som skräpade ner, för 90% var invandrare. Till och med I vår entre, satt folk och sket.

Städerskan fick extra betalt när någon hade skitit.

Så nog är det invandrarna som vandaliserar, det kan vi säga utan att för den skull vara rasister!!

 

 

1 kommentar:

Lisbeth sa...

Hehe, inga kommentarer på det här =) Alla är väl rädda för att bli kallade rasister om de kommenterar och har en liknande åsikt. Ja det är för jädrans illa i landet. Och fortsätt att stoppa det under mattan bara, så kommer det ta en ände med förskräckelse. Men det kan de banne mig ha och om jag aldrig tagit de orden i min mun förut, så skulle jag banne mig säga: Vad var det jag sa!?? Och det har jag förutspått i många år. Du har alla rätt i ditt inlägg. Kram!