fredag 7 juni 2013

Barnvakt I fyra dagar, Phu

Mina barnbarn kom I måndags och stannade kvar tills igår. Phu, måste jag säga.

Jag är nog Inte någon vanlig mormor, jag skämmer inte bort mina små, men ger dom så mycket mer som är mer värdefullt än gullegull och en massa onödigt daltande.

Jag har aldrig daltat och pratat bäbisspråk med min egna barn när de var små, så varför göra det min de här underverken. Ibland kan jag höra både mammor och mor/farföräldrar utstöta en massa underliga ljud och inte är detta något språk, utan en massa löjligt nonsens.

“Titta tå tin” va fan är det?? Hahahahahahaha. måste skratta. Jag försöker aldrig få mina små på andra tankar när de är ledsna. Är barn ledsna så låt dom få vara ledsna. Inte en massa trams som jag har sett på avstånd hos dårar till mor/farföräldrar, ett exempel, “titta på flygmaskinen, eller vill du ha en glass” är barnet ledset, sitt med det I famnen och bara var där.

Inga löjliga påhitt om flygmaskiner eller godisköpande, för att få barnet att sluta gråta. Med ett sådant beteende som många vuxna har, lär man barnen att de kan få precis vad de vill bara de gråter. Bara en massa dumheter.

Vi har haft toppendagar här. Varit ute och lekt I lekparker och utforskat skogsstigar, plockat liljekonvaljer. Letat kottar som vi har grillat och med fantasi har det varit både köttbullar och potatis, stjälkarna till maskrosor har varit spagetti. Vi har gått på sakletaräventyr och hittat både det ena och det andra.

Men måste erkänna jag var helt slut efter de här dagarna. Det tar på krafterna att ha roligtSmile inte en enda gång har någon gråtit. De har frågat efter mamma och pappa och får barn klara besked, finner de sej I det. Då är det inga konstigheter.

Lille Alvin fick krupp och det var lite oroande. Det fanns medicin med men man blir orolig, det är ett ansvar att se efter barnbarn. Men kille var så duktig, med att inhalera och tog duktigt alla sina mediciner. Men väldigt svårt att se någon ha svårt att andas.

030034040039044057058064093067070

Mellan pojken Leo är min hjälte, så duktig att knata med sina skenor. Inte det lättaste att gå på skogsstigar med skenorna, men vi hjälptes åt och allt fick ta den tid det tog. 

Tack mina fiiiina för att just ni är mina barnbarn.

JAG ÄLSKAR ER!!!!

1 kommentar:

Lotta sa...

Härliga dagar du haft tillsammans med dina fina barnbarn.
Kram!