onsdag 29 maj 2013

Folk pratar om oss

Ja, att folk pratar, det är väl inte att  undra på.

Inte är det väl helt normalt, precis,  men folk får göra som de vill för mej. Men vem är jag att avgöra vad som är normalt och inte normalt.

Idag är ju allt normalt, finns ju inget som folk höjer på ögonbrynen för. Vi är inne på 2000 talet och då är allt legalt, verkar det som om.

Jag vill I allafall inte vara normal, då är jag hellre onormal än att jag är så normal att jag bor ihop med två män. Mina barnbarn kommer hem och hälsar på och mormor har skaffat sej en stooor dubbelsäng så att mormor får plats med sina två män. Eller tvärtom, att morfar har skaffat sej en stoor säng så morfar får plats med sina två kvinnor.

Va, FAN, lite onormalt är det väl I allafall.

Kan nog säga, att mina barnbarn aldrig mera skulle komma och hälsa på mej och inte mina barn heller. De skulle nog fundera på om deras mamma mist förståndet helt och hållet.

Nej, så normal vill jag inte bli. Snart kommer det här fenomenet att bli modernt, så folk kommer att gå I från kärnfamiljtänket, bara för att vara inne, vare sej de vill eller inte.

Oftast blir det så att vi säger, att vi inte bryr oss för att vi är så fullmatade av media, av allt det moderna som händer eller det normala som händer.

Allt som händer är vardagsmat, det ska mycket till nu för tiden, för att man ska bli chokerad och tappa hakan.

1 kommentar:

Gerd ♥ sa...

Haha, vilket normalt onormalt inlägg!
Ja, jag vet inte vilket jag är, men jag bestämmer ju över mig själv, och jag vill då bara ha en man, om jag ens orkar tänka tanken numera.

Kramar ♥♥♥ du fina!