lördag 2 mars 2013

REVA

Människor rasar mot projektet REVA och de som har invandrarbakgrund och blir tillfrågade om de har pass och ID handlingar på sej, uppfattar det som djupt kränkande.

Om nu Polis letar efter papperslösa för att utvisa de som inte har permanent uppehållstillstånd, inte behöver väl de som har rätt att vara här, känna sej kränkta.

Det är väl bara att visa upp pass eller ID handlingar. ID kort har väl varenda normal hederlig person I sin ficka.

Varesej man har rätt att vara I Sverige eller är här på semester, har väl alla nån slags ID handling.

Jag antar att DO kommer att bli överösta med anmälningar från människor som känner sej kränkta. Återigen utbetalningar av skadestånd.

Jag har själv blivit stoppad när jag varit utomlands, där Polis har frågat mej efter Pass eller ID handlingar och jag har inte tyckt att det varit något underligt alls. Upp med handlingarna bara, sen knalla vidare.

Allt uppfattas rasistiskt här I Sverige, så fort det handlar om invandrare.

Sverige skulle stanna utan våra invandrare, det finns mycket arbetsvilligt och välutbildad arbetskraft I Sverige.

Kanske myndigheten skulle ha gjort på ett annat sätt??

Kanske ha famnen öppen för alla och en var, så slipper vi kontroller av ID handlingar på Tunnelbanor.

2 kommentarer:

Kathrin sa...

Hejsan!
Här var det hjärtligt, jätte fint. Men det är lite svårt att läsa.
Håller i alla fall med dig. Jag förstår inte problemet. Sen kan jag inte fatta vad det är för skillnad på en med uppehållstillstånd och en papperslös, då en papperslös ska ha samma rättigheter med skola o läkarvård som oss andra. Trodde att man som papperslös vistades illegalt i vårt land. Ser inte någon anledning att en papperslös ska ha några rättigheter. Det här handlar inte om rasism och polisen gör bara sitt jobb. Myndigheterna kräver att polisen ska verkställa utvisningarna och när polisen gör sitt jobb så får dom kritik av myndigheterna. Hur fan ska dom ha det?
Ha en toppen söndag.

Kramizar

Livsnjuterska sa...

Jag kan heller inte förstå varför papperslösa ska ha samma rättigheter som de som har uppehållstillstånd. Trodde oxå att papperslösa uppehöll sej här illegalt.
Kraaaaam