måndag 11 mars 2013

Måndag 9.08

Urch och fy sicket jämrans väder det är. Kallt som attan, vaknade till minus 15 grader I morse. Jag hade tänkt att gå till Flex, men det får bli en efterlängtad hårklippning I stället. Har inte klippt mej sen vi kom hem från Malaysia och nu ser jag mera ut som en vild rugguggla.

Jag har ju börjat att Flexa igen efter 3 månaders uppehåll och det går emot att inte gå dit idag. Men jag får sätta mej på motionscykeln och avverka 10 km så jag får stilla min ångest över att jag inte har gått och gymmat. Jag väger nu mindre än vad jag gjorde när vi åkte till Malaysia.

Kost och motion är A och O, har vi inkomster så har vi oxå utgifter och det är ett litet jobb innan man hittar eller rättare vill hitta den rätta balansen. Alla är vi olika och det som passar för mej kanske inte alls passar för dej. Jag tror mera på att ha en egen diet som passar dej som människa.

Jag äter ofta och l ite, men undviker att häva I mej för mycket kolhydrater, jag äter de nyttiga kolhydraterna, de långsamma. Skulle jag äta av det onyttiga vita riset, så får det bara bli 1 dl kokt ris/dag, men inte varje dag.

Snabba kolhydrater är ett gift för mej, jag går upp av att bara titta på snabba kolhydrater.

Ha en bra dag, alla vackra människor. Alla människor ÄR vackra!!!

2 kommentarer:

Gerd ♥ sa...

God förmiddag, vackra människa!
Javisst, är vi vackra när vi försöker och månar om oss!
Håller med dig sedan många år att det är införsel och utförsel som är A och O över måendet. Där är motion inblandat!
Kram för denna kalla dagen, hjärtat är varmt ♥♥♥

Lisbeth sa...

Jo Anki, jag skrattade så jag tjöt medan barnet stod och blängde på mig, hahaha. Undrar vad det ska bli av den tjejen =)