tisdag 26 mars 2013

Kräppla promenad

Idag stod jag I valet och kvalet om jag skulle gå till Flex och gymma eller om jag skulle ta en RP (Rask Promenad) på Kräpplaområdet. Valet var lätt, hellre att lyssna till fågelkvitter och solsken från en blå himmel, är bra mycket  bättre än ett dunka dunka gym. Det här var som balsam för själen.

Att gå I sen egen takt och låta tankarna sväva fritt och I bakgrunden höra ljudet av fågelkvitter, det är en rikedom.

Märkligt att man lyssnar mera till fågelkvitter när man blir äldre än vad man gjorde när man var ung?? Undrar fanns det inga fåglar då?? Klart det fanns, men jag kvittrade kanske själv så mycket att jag inte hörde dom.

Skämt å sido, jag blir äldre och kanske känner att det här är livskvalite, att ta en promenad, känna solens st rå lar mot mitt ansikte och lyssna till vindens sus och fåglars kvitter. Med andra ord, har jag nog mera tid att lyssna till naturen nu än vad jag hade när jag var ung.

Bilder från min  promenad.

007012009008

006

HA EN BRA DAG ALLA GLADA OCH ÄVEN NI SOM HÄNGER LÄPP.

7 kommentarer:

Kathrin sa...

Helt rätt att välja en promenad, vad kan vara härligare än en promenad i solen efter en lång vinter. Det är väl så att fåglarna kvittrade minst lika mycket som nu, men det var vi väl för upptagna för att höra.
Energitjuven är ingen släkt med ägaren, men vi misstänker att hon från början fick lönen betald av staten och inte av arbetsgivaren, sen blev hon kvar och det övergick till en anställning. Arbetsgivaren upptäckte väl försent hur det står till med energitjuven. Nu är det försent att bli av med henne.Jag kan ju säga att tjejen har stora problem och problemen sitter i huvudet.
Kan tala om att jag hittat en liten skruvmejsel och ska sätta mig med förstoringsglas och få upp batteriluckan så jag vet vad jag ska köpa för batteri. Konstigt att man inte skriver upp batteri sorten, för jag har ju bytt förut.Vet att jag då beställde batteri direkt från banken, men vad hjälper det då jag inte kommer in på banken utan batterie.
Ha det bra.
Kramizar

Nnad sa...

Sv: Haha, ja visst var den klockren! Lägger till dig på blogkeen också :) Ha en fortsatt bra måndagskväll!

Gerd ♥ sa...

Hej! Trodde jag hade lämnat en liten kommentar här när jag läste här förut, men det hade jag väl inte...
Lade till dig på Blogkeen också, ju.
Härligt att vandra ut. Det vill jag också, men det är för kallt än.
Har dock städat balkongen, behövligt och skönt! Kram!

Fenixmonas sa...

Visst är det så att våra sinnen tar in så mycket mer ju äldre vi blir eller också kanske det är så att vi inte rätt har uppskattat allt det fina runt oss tidigare på samma sätt. Kramiz

Fenixmonas sa...

Hur gör jag för att lägga till dig på Bloggkeen??? Kramen

Fenixmonas sa...

Godmorgon denna torsdag!
Massor av anonyma kommentarer med elakheter och kränkningar...det är det som är just nu. Kramiz

Mimmi sa...

Äntligen hittade jag dig! Tror jag...om det nu är "rätt", men jag tror det! :)
Du har bytt plats på din blogg och så har även jag! Titta in och säg hej... Kram!