måndag 11 mars 2013

Down

Jag har kommit in I en period, som jag inte ens vet vad jag ska kalla den. Depp period, ja inte Johnny Depp precis, (då skulle jag nog inte sitta här och klaga) eller “allt är tråkigt period” eller inte “nöjd med tillvaron period??

Är man inte nöjd med tillvaron då får man se till att bli nöjd med den, för det är bara jag och ingen annan som kan förändra situationen som jag befinner mej i!! Ingen annan kommer och knackar utanför min dörr och säger: “Hej, varför sitter du där och inte vet vad du ska göra eller ta dej till”.

Jag tror att alla människor kan om de vill förändra sin tillvaro. Bara att bestämma sej, sätta fram ena foten och ta klivet rakt ut. Livet är så kort, alldeles för kort för att slösas bort. Många kanske tänker att si och så kan jag ju inte göra, jag är ju alldeles för gammal. Äldre människor ska ju vara förståndiga och veta vad de vill?? Eller??

Jag tänker så här, om ca 13 år då är ja 70 år, en äkta ålderspensionär, fortfarande fattig sådan om jag nu inte har hunnit lagt på hög eller vunnit nån högvinst på Lotto eller Tipset. Men så länge som jag varken Tippar eller Lottoradar, så lär väl aldrig det ske. Jag vill hinna med så mycket som möjligt, resa runt omkring I världen och mycket hinner man göra på 13 år. Varför jag hakat upp mej på just 13 år beror på att jag tror att jag kanske inte är så pigg efter att jag fyllt 70 år. (men jag kan ju ha fel,)Därför jag vill göra så mycket som möjligt de här 13 åren. Jag vill inte sitta där gammal och regretta, att jag inte gjort ditten och datten. (det finns ju de som är enormt vitala med minnet och förståndet I behåll I hög  ålder, jag kanske tillhör den skaran, eller så kanske jag blir helt senil innan jag fyllt 65 år. Men det är ju inget att spekulera i , för då vet man ju varken bu eller bä och kommer inte ens I håg sej själv.

Jag är helt övertygad om att vi har flera liv. Jag är helt övertygad om att jag har inte levt klart, inte på långa långa vägar. Finns ingen som helst anledning till att leva ett liv och sen är det helt slut. Det finns de som blir 97 år och det finns de som går bort unga och det finns de som inte ens får uppleva sitt första år.

Vad som sker efter döden, är det ingen som vet, har människan en själ och vad är en själ?? Eller föds vi på nytt utan att vi vet om det?? Luddigt värre, blev det! Det finns människor som känner igen platser som de aldrig varit på. Det finns människor som känner mer samhörighet med andra männsikor, kan det bero på att dessa människor har känt varandra I ett tidigare liv??

Vad ville jag med detta inlägg?? Det började med att jag kände mej deppig eller rättare sagt inte visste vad det var för  period jag var i.

Jag ville nog bara säga att egentligen är det inte försent att göra just det man vill här I livet oavsett ålder.

Ha en bra dag, alla vackra och fina!!

Inga kommentarer: