söndag 27 januari 2013

B82, kl 7.30

I morgon är det dags för den kompletternade öronoperation. Operationen kommer att ske på samma sätt som förra gången, går in bakom örat.

En ny trumhinna ska sättas dit, den jag har ligger smetad mot innerörat och en brosk bit från örat kommer att tas som stöd för trumhinnan och slutligen ska hörselbenet fixas, blir nog en protes som sätts in.

Nu kommer eventuellt min hörsel att förbättras, men jag kommer inte att märka någon skillnad de första 6-8 veckorna. Läkaren sa att jag inte kunde garanteras fullgod hörsel, men jag har hopp om att det kommer att bli mycket bättre än vad det är idag, iallafall.

Jag blir nog liggandes där över natten och sendan sjukskriven I ca fyra veckor. Så jag får vänta med att gå till Flex på några veckor. Jag längtar dit faktiskt.

Sen vi kom från Malaysia har jag inte varit där. Har inte vågat, med tanke på att min op skulle ske så snart efter att vi kom hem, ville jag inte utsätta mej för att få nån förkylningssmitta. Folk hostar och nyser överallt och hur många som helst ligger dundersjuka I hög feber, så jag har aktat mej noga.

Så jag har klarat mej från förkylningar så nu blir op av imorgon. Jag har gjort den här op två gånger förut, så jag vet hur ont det är I ett par veckor, innan det läker bakom örat.

Ha en bra kväll, alla glada och även ni som hänger läpp

Inga kommentarer: