torsdag 6 december 2012

Nu har vi kommit fram

Nu 'ar vi i Teluk Intan. Jetlagen har gett med sej och vi har det helt enkelt underbart. Vadret ar kalas och lite ostadigt, det ar december m[nad och da ar det regnperiod har. Regnar mest pa sena eftermiddagar och kvallar. Men det ar varmt, mycket varmt

Maten ar sa god, mitt kolhydratstank, far jag lagga at sidan. Jag ar pa semester och tanker ata allt det goda som erbjuds, fast i lite mindre portioner. Jag har borjat med promenader och tar varje morgon en 20 min promenad runt kvarteret. Mer orkar jag inte i den har varmen.

Pa min promenad runda har jag traffat pa en grupp kinesiska kvinnor som utovar Tai Shi eller Sho Qong, vet inte hur det stavas men ni som laser forstar nog vad jag menar.

Brollopet somblir nuden 15 och 16 december, har planerats i nastan ett helt ar. Det kommer att bli en enorm upplevelse att fa narvara. Tygen till blusen var vi och hamtade i gar och lamnade over det till en sommerska, jag blev matt bade har och dar. Fargen ar chilirod och sarin kommer att vara beige. Vi kvinnor kommer att bli kladda av en proffessionell som har gatt i skola for att kla kvinnor vid specialla tillfallen. 

Nu pa sondag aker Bardie, dottrarna och jag till KL, enbart for att kopa smycken att bara under ceremonin.

Det ar raknat att 650 st kommer till br;llopet. Brollopet kommet att vara i tre dagar. Redan den 14 december ska det vara en ceremoni for Prase i hennes hem (dar  vi nu befinner oss) Vi ska valsigna henne infor brollopet. Kommer att lagga ut massor av foton, efterat har i bloggen.

Jag ar lycklig over att ha den har mojligheten att narvara vid den har ceremonin. Det ar inte var dag som en vasterlanning har den mojligheten.

Nu vet ni lite om vad som forsiggar i Malaysia


1 kommentar:

Gerd ♥ sa...

Åhhhhhhh, det låter UNDERBART! Tänk, vilken UPPLEVELSE att vara så fint och rätt klädd och att få delta i ceremonierna med bröllopet!
NJUT, fast det gör du redan, har jag läst ut. Njut MERA!
Kyliga snöiga vinterSverigekramar från lilla mej. ♥♥♥