söndag 9 december 2012

Home stay

Igar installerade vi oss pa "Homestay" dar vi nu bor i vantan pa brollopet. Det ligger ett stenkast fran Jajas, brors hus. Teluk Intan ar en liten stad, dar det ar nara till allt och dar allt du tankas kan och vill kopa.


Jajas mage ar riktigt i olag. Men det viktigaste ar att han inte springer pa toa en timme efter medicinintaget. An sa lange har det gatt bra. Mindre bra om det blir en rubbning i medicineringen, det ar fortfarande mycket viktigt med de immunsuppressiva medicinerna.  Den oron kommer man aldrig ifran hur lang tiden an gar. En transplantation ar en transplantation och det spelar ingen roll om det har gatt tio ar. 

Han kanner sej ratt svag just nu efter alla toabesok, sa jag har gjort iordning vatskeersattning som han nu dricker. 

Bardie och d;ttrarna har akt till Kuala Lumpur for inkop  infor brollopet och jag ar sa glad over att jag inte foljde med. Det skulle ha blivit alldeles for jobbigt. Praba, Jajas bror hamtade oss fran "Homestay" sa nu ar vi i hans hem. Jaja ligger och sover och Praba har enormt mycket att sta i nu och det ar mycket som ska klaffa infor brollopet. Helt plotlsigt blev det 150 st extra brollopsgaster. 

Bara Jaja kanner sej battre, ska vi kopa kryddor och annat, priserna har i Teluk Intan, ar billigare an i Kuala Lumpur. Klart, KL ar mera en storstad dar mycket folk ar i omlopp, Teluk Intan ar en liten, liten stad.

Den har veckan blir min chiliroda blus till Sarin klar och flickorna och Bardie, koper en Punjabi dress och armband som matchar bade Sarin och Punjabin. Helt klart kan jag inte ha samma klader tva dagar i strack. Sarin kommer att vara sa fiiiin, chilerod blus under den beiga Sarin som har en guldbard, nertill. Armband i rott och guld. Punjabin vet jag inte fargen pa annu. Alla farger ar acceptabla, forutom, rosa och brunt. Men det vet mina Punjabi kopare, hahahahahaha. (Punjabin kommer jag att ha aven pa Julafton, Nyar och pa min fodelsedag)

Kommer aven att ha den pa festligheter i Sverige.

Jaja kommer att ha en traditionell skjorta som gar ner till knana, den ska matcha min sari, sa den ar beige.

HA EN BRA DAG ALLA GLADA OCH AVEN NI SOM HANGER LAPP


2 kommentarer:

Kathrin sa...

Du måste lägga in bilder på din kläder som du ska ha på bröloppet. Stackars Jaja som mår så bra just nu, men det går säkert snabbt över. Se till att han dricker mycket för han förlorar en hel del vätska med sina toabesök. Men det behöver jag nog inte säga till dig, hahaha, oss läkare emellan, hahaha.Hoppas han blir bra fort, fort.
Kan meddela dig att skolan nu har backat angående det där med pepparkaksgubbarna på Luciatåget. Jag blev så förbannad när jag hörde det, fundera tyst för mig själv när ska dom ta bort lussekatterna då. Det finns ju en hel del kineser här som kan ta illa upp. Det är inte lätt att vara svensk i vårt egna land och att försöka att hålla traditionerna igång är minst lika svårt. Ni får ha det så bra där i solen och värmen. Ni kan glädja er över att ha sluppit en halvmeters snö och en kyla mellan -2 till ner till -16. Som vanligt kom snön med en hel del koas i trafiken.
Kramizar

kicki sa...

Spännande tid ni har nu framför er...hoppas att Jaja blir bättre i sin mage. Det är så roligt att få följa er här genom bloggen. Stor bamsekram till er båda...