torsdag 29 november 2012

Två dagar kvar

Tidigt I morse åkte jag till Jakan, skulle träffa min mamma innan vi reser till Malaysia och samtidigt klippte jag mej där. Beställde tid då jag klippte mej förra gången. Blev så glad över att äntligen träffa en frissa som verkade förstå hur jag ville ha håret. Jag har aldrig lyckats med det, alla frissor som jag varit hos har förstått mej de två första gångerna, för att sedan den tredje gången, trott att de  äger mitt huvud och det som sitter på det, HÅRET!!!!

Jag kom dit på utsatt tid och ingen Teodora kom, en tjej som hette Josefin, med ena sidan på huvudet var rakad på henne och den andra sidan hängde håret ner på axlarna, hon sa att nu är det din tur. Jag sa att inte var det du som klippte mej förra gången och jag vägrar att bli klippt av någon annan. Jag är känslig vad det gäller mitt  hår. En tjej där kom ihåg mej från förra gången och hon sa till mej att hon kunde klippa mej och lovade att göra precis som jag ville ha det.

Jag sa till henne att jag haft otur med frissor och att varje frissa jag haft har på tredje klippningen gått lös på mitt hår som de vore medlemmar I AL-QUAIDA eller som om de vore terrorister med sin urtunningssax. Fast jag bestämt sagt ifrån att någon urtunningshistoria vill jag inte vara med om. Tjejen skrattade nästan ihjäl sej och bad att jag skulle vara tyst, annars skulle jag se ut som om en terrorist gått lös på mitt hår.

Även om en frissa, tycker att den frisyren jag vill ha inte passar mej, så är det inte hon att avgöra hur jag vill bli klippt. Det är jag som ska känna mej vacker  och inte hon. Jag vill ha kort hår, men vill ha lite längd uppepå huvudet så jag kan forma håret som jag tycker och att det ser ut som det är långt och att det får volym. Inte att jag ser ut som en skalad cocosnöt.

Ja, ja nog om detta. Nöjd blev jag I allafall. Jättenöjd så nu har jag beställt tid till veckan efter att vi kommit från Malaysia. Veckan efter är det min kompletterande öronop så då kommer jag inte att ha tid på några veckor.

HA EN BRA KVÄLL ALLA GLADA OCH ÄVEN NI SOM  HÄNGER LÄPP!!

TJINGELINGEN!!!!

Inga kommentarer: