söndag 11 november 2012

Tre veckor kvar

Nu börjar det på att närma sej, 6-veckors resan till Malaysia. Märkligt nog har jag ingen resfeber. Jaja däremot, börjar på att fundera på, varför vi I herrans namn ska vara borta så länge?? Han saknade verkligen Sverige när vi var där förra gången.  Men ska man vara på semester så ska man, så det är lika bra att göra det ordentligt.

 

Den här gången blir det alla storhelger som firas där, Lucia, Julafton, Nyår och min födelsedag. Jag kommer inte att sakna Sverige alls. Så underbart slipper allt Julpynt och Julstööök, så jäkla underbart!!

Första veckan ska vi vara I KL och bo hos Jena, med familj, Jajas bror. Han har flyttat till ett nybyggd lägenhetskomplex, det viktigaste av allt finns där, ett gym. Tänk att springa på Löpbandet och genom panoramafönstret se, Twin Towers. Eller simma I takterassens swimmingpool och även där se Twin Towers. Vilken känsla!!!

Andra veckan är det Indiskt bröllop, Jajas brorsdotter gifter sej och det kommer att bli en upplevelse för en västerlänning, som jag. Traditionellt klädd ska jag vara med Sari och allt som tillhör.  Vi kommer att bo på Hotel Grand Court,( som oxå har gym)vi kommer att bo där ca en vecka, priserna enormt billiga, 1200 kr för en hel vecka.

Vi kommer att åka buss från KL till Teluk Intan, mycket trevligare, när vi var där förra åtet åkte vi buss från KL till Penang och vi en kanooooon utsikt då vi satt på första parkett med ett panoramafönster framför oss. Sätena var gudomliga att sitta I, vi satt bättre än I vår egen soffa. Bussresan tar nog ca tre timmar.

Tredje veckan blir det eventuellt Penang. vi är inte helt säkra. Oxå hotellboende och det kan vara skönt att få vara lite ensamma och vara lite för oss själva.

Fjärde veckan tillbaka till storstadens glam och gytter, phu, både Jaja och jag tycker att KL är en stressig storstad. Men hur som haver kommer vi att fira både Jul och Nyår där med Jajas lillebror, Jena m familj.  När nyår är överstökad då har vi 15 dagar kvar och då blir det “shop until I drop”. Inte lika intensivt som förra gången. Men en del till våra barnbarn och massor av kryddor.

Den här gången kommer det inte att bli någon sol/bad resa till Redang som det var förra gången. Redang är stängd från okt till mars pga monsunen.

Aldrig någonsin kommer jag att glömma Redang. vilket underbart ställe. En ö mitt I ingenstans. Sol uppgången och den snövita stranden och bara Jaja och jag och lycka/kärlek och harmoni.

Närmare min själ har jag nog aldrig varit, än I Redang., Jag kände mej som ett, med hela ALLTET!

1 kommentar:

Camilla sa...

Åh, det låter jättehärligt! Vilket lyx :D