tisdag 27 november 2012

Närmar sej

Fortfarande har inte resfebern infunnit sej. Nu är det mesta klart, bara stödstrumpor kvar. Gör inte samma misstag igen. Inte en långflygning till utan stödstrumpor, mina fötter var svullna I fyra dagar efter resan till Malaysia. Kunde inte ha skor på mej och det kändes stumt och eländigt.

Idag kommer äldste sonen på middag. Han vill äta lite curry innan vi åker. Jaja sa, kan du inte göra I ordning Schnitzel??, hahhaahahahaha. Ja, det skulle inte vara populärt, Schnitzel kan man äta på vilken restaurang som helst. Besvikelsen skulle vara sååå stooooor. Alla älskar Jajas curry!!!

Till och med en Julafton, önskades curry, Men då sa jag bestämt I från, hahahahahaha!! Nån måtta får det väl för tusan vara, eller??

Snart slipper vi ett grått och regnigt Sverige. Vi slipper vår egen julstress. Men Jul firas världen över och Jajas syskon, övervägande delen är kristna, så det lär väl bli en Jul I Malaysia oxå.

HA EN  BRA DAG ALLA GLADA OCH ÄVEN NI SOM HÄNGER LÄPP!!

2 kommentarer:

paloma sa...

Vad roligt är det "redan" Dags"? tänk vad tiden går! När kommer ni hem igen?
Tack för dina gulliga ord inne hos mig!
Blev rörd! KRAM

Kathrin sa...

Snart får du nog be Jaja om receptet på hans curry och lägga upp den på bloggen, börjar bli rätts så nyfiken på denna rätt. Det är inte första gången jag hör om den så den måste vara nåt ut över det vanliga. Kan ju vara lite roligt med en ny tradition till julbordet, Jajas curry, varför inte? Tänk dig själv sill, skinka, köttbullar, prinskorv, lax och Jajas curry, hahahaha.

Som jag har förstått det så har Sofie också fått gå igenom en massa tuffa saker. Det är väl därför våra tjejer är så starka. Många gånger kommer tanken över mig att det är tur att Sandra står stadigt med fötterna på jorden. Men grundstyrkan tror jag minsann Sofie och Sandra fått från oss, hahahahaha.

Ha det gott.

Kramizar