söndag 4 november 2012

Long time no see

En månad sedan jag skrev.´Jag har varken haft lust eller tid, det har varit så mycket under en längre tid. Min mamma har legat på sjukhus efter en ordentlig vurpa. Brytna revben och totalt blåslagen I hela ansiktet. Så större tiden har jag varit och besökt henne då hon legat på sjukhus. Först var hon en vecka på Danderyd och efter det blev det Rehab I Jakobsberg. Men nu så är hon äntligen hemma.

" Kod för att importera min blogg till Nattstad:7623029734 "

Nu kommer hon att få omgjort I sovrummet (ny säng osv) och alla trösklar ska bort, även badrummet ska göras om, badkar ska ersättas med dusch, mera handikappsvänligt.

. Läkaren på Rehab har skrivit ett underlag till Kommunen ang Färdtjänst. Äntligen en läkare som som begriper att människan behöver Färdtjänst. Hennes husläkare har varit emot Färdtjänst, trots alla vurpor och ambulansfärder.

Jag hade medans min mamma låg på sjukhuset fått tid hos hennes husläkare för att diskutera Färdtjänstbiten. Nu slipper doktoreländet att bli attackerad av både mej och min bror. Det hade inte blivit lätt för henne, det kan jag lova. Så hon kan skatta sej lycklig över att läkaren på Rehab tog tag I detta.

Jag har även fått min mamma att fundera på att byta Vårdcentral, Vad ska hon med en Vårdcentral till som inte tar hand om henne och ser till att hon får den vård och hjälp hon behöver?? Mycket bättre för henne att byta till en VC som ligger 5 min från hennes hem, istället för att lulla iväg för egen maskin och snubbla och slå sej halvt ihjäl sej. Den här VC har tillgång till Röntgen och det finns även ett Apotek mitt emot VC.

Så illa som hon slog sej den här gången, så får vi vara glada för att det gick så bra som det gick

Ja, vi kommer alla att en gång bli gamla och då är det våra döttrar/söners tur.

Cirkeln sluts, för varje generation.

2 kommentarer:

Kathrin sa...

Vilket elände med din mor.Kan inte förstå att en del läkare har så svårt med det här om färdtjänst. Självklart ska våra gamlingar få färdtjänst om dom är i behov av sådan.Hoppas allt blir bra med ombyggnaden i lägenheten och att det går fort.

Det är ju tur att vi har ordnat med vår omvårdnad när vi blir äldre,hahahaha. Ser Sandra framför mig när hon är här och hjälper mig, hahahahaha.

Ha det bäst!

Kramizar

HosPetra sa...

Jag har oxå tappat lite av suget att blogga..
Tur att det gick så pass bra för din mamma ändå :)

Kram