tisdag 27 november 2012

Lite ändringar I schemat

Vi skulle bli hämtade av Jajas, lillebror, när vi kom till KL Airport. Lite ändringar blir det, de ska på en fyra dagars resa till Vietnam och hela familjen åker.

Jajas bror ville boka hotell åt oss på Schwiss Garden där vi bodde sista veckan innan vi åkte till Sverige, då vi var I Malaysia förra året. Men det var vi inte så pigga på.

Vi tar en Taxi från flygplatsen och åker direkt till Teluk Intan. Det är där som brorsdottern ska gifta sej. Egentligen blir det nog bäst så, mysigare att komma till en liten stad, istället för att hamna mitt I myllret I Kuala Lumpur. KL är en väldigt “busy stad”. Staden kommer nog att koka av all avgasrök från bilar. Där är det ett gytter.

Vi hinner nog med KL så det räcker och blir över. Båda Jaja och jag tyckte mycket om Teluk Intan, det är Jajas födelsestad. Nu hinner vi att utforska den mera, för nu kommer vi att vara där I 14 dagar. Dagarna gick alldeles för fort när vi var där sist, då stannade vi inte heller så länge, tror att det var ca fyra dagar. Jag saknar Bardie och Praba jättemycket. (Jajas bror och fru) Grandma, kommer det att bli underbart att se igen. Får se om hon kommer ihåg oss, hon är ju trots allt gammal??

Nu hinner jag oxå att få blusen till min Sari I ordning, förresten jag ska ha två blusar, det är ju bröllop I två dagar och inte kan jag komma I samma blus, två dagar I sträck, heller??

Åh, så jag längtar, så härligt vi ska ha det!!

Min äldste son skulle egentligen ha kommit idag på kyckling curry, men han kände sej inte alls kry. Ont I halsen och allmänt hängig, det är nog influensan på gång. Så han åkte hem från jobbet och kröp ner I sängen.

NATTI NATTI

Inga kommentarer: