måndag 26 november 2012

5 dagar kvar

Idag hade jag tänkt mej att gå till Flex, men avstår, jag har fått så förbenat ont I min hälsena. Vete tusan vad jag har gjort.

Det blir att sätta mej framför TV:n på motionscykeln och trampa lite. Sen har vi ju lite annat att pyssla med innan avfärd.

Gjorde en sista check ang Jajas mediciner och upptäckte att gubben inte, hade gått och hämtat två olika sorter av sina mediciner. Det trodde jag han hade gjort, tur att man kontroller. Han själv hade glömt bort att de var förbeställda på Apoteket, så det blev för honom att ge sej ut och hämta dom ögonaböj.

Tvättstugan har jag idag, för nu är det gubben som ska ha sina kläder tvättade och sen blir det hans resväskas tur att bli fylld.

I morse tittade han på mina gympaskor och sa: “Menar du allvar, ska dina gympaskor med till Malaysia?” Självklart, svarade jag. Jag har tillgång till ett kanooongym I KL, så varför ska jag inte träna, när jag har möjlighet till det.

Man kan faktiskt förena nytta och nöje och det kommer jag att göra. Jag kommer aldrig någonsin att tillåta mej att gå upp dessa 12 kilon, som jag har jobbat så hårt för att få bort. Det är ett stort slöseri av min tid.

Fast jag har ändrat min kost och håller mera koll på vad jag äter, så äter jag inte mindre gott för det. Jag äter mycket god mat men I mindre portioner. Håller bara lite mera koll på de snabba kolhydraterna, det är de kolhydraterna som ställer till det för mej.

Nu har oxå magen krymt så jag kan inte heller stoppa I mej hur mycket som helst.

Jag är ett levande bevis för att kostförändring och motion, är det enda sättet till viktnedgång. Det finns inga genvägar.

Bara lite jävlar anamma.

HA EN BRA DAG ALLA GLADA OCH ÄVEN IN SOM HÄNGER LÄPP!!

Inga kommentarer: