torsdag 27 september 2012

Regnar I dag oxå

Kaffe, mmmmmm, finns inget godare än kaffe, speciellt på morgonen.

Jag kan klara mej utan kaffe heeela dagen, men om jag inte får kaffe på morgonen, då kommer huvudvärken smygande innan lunch.

Igår möblerade vi om vardagsrummet och det blev snyggt, det blev större. Kan inte riktigt förstå varför det måste finnas två ingångar in till vardagsrummet. Ett från köket och ett infrån hallen. Totalt onödigt I mitt tycke.

Nu har vi stängt av dörren från köket, ställde soffan framför och har ett draperi där I stället. Det finns ju inga dörrar heller I nybyggda lägenheter. Enda dörrar vi har är till sovrummet och toaletten.

Nu dröjer det inte förrän vi reser till Malaysia, två månader kvar. Det kommer att bli så kanooon underbart och att få närvara vid ett Indiskt bröllop kommer att bli något, outstanding. Inte många västerlänningar som får vara med om det.

Verkar inte heller som om det blir någon kompletterande operation av mitt öra I oktober. Min läkare som op mej lovade att en operation skulle göras I oktober och den behövs för att örat ska bli komplett. I och med att min läkare nu är I Australien på ett år, fick jag en annan läkare och hon har inte ens gjort en vårdplanering för mej och nu verkar det som om operationen inte blir utav förrän, nästa år. Lite tråkigt då jag har ställt in mej på att vara klar med alla operationer i mitt öra tills Malaysia resan.

Sist jag pratade med op, planeraren sas det att läkaren inte alls gjort någon vårdplanering och det tycker jag är helt fel av henne, då det redan står I journalen vad som ska göras och när. Den läkaren som opererade mej, har diskuterat med mej om vad/när och hur op ska göras, med tanke på min resa.

Ska faktiskt ta och ringa I dag och höra efter om det finns någon vårdplanering för mej?? Annars får jag ringa till läkaren och ifrågasätta vad som pågår. Det här är ingen ny operation, utan en kompletterande operation, på mitt öra. En protes ska sättas in för att min hörsel ska fungera och lite annat som inte kunde göras på samma gång som den första op, för örat måste vila I 6 månader.

Ja, ja får se hur det går med detta.

Ha en bra dag ALLA GLADA

6 kommentarer:

Gerd ♥ sa...

Vårdplanering är en sak för sig!
Jag har en svåger i Köpenhamn, dom är inte ett dugg bättre där...
Nu så har du svar i min Pilgrimsblogg!
Önskar dig och din man ett skönt veckoslut! Och är lite avis på er resa, äkta indiskt bröllop, jo jag tackar, jag.
Min dotters svärföräldrar var nyligen inbjudna på ett äkta bulgariskt bröllop i dagarna tre, det var också en upplevelse!
Kram...♥

attis sa...

Hej goa Anki. Sofforna kändes så sköna. Härligt värre att få köpa något nytt. Vården idag liknar ju ingenting. Det är ju förbannat hyr de behandlar männskor. Vad skönt för er at få resa bort och vara med om detta bröllop. Ha det allra bäst. Kramiz

attis sa...

Hej vännen. Lite svårt att få iväg en kommentar hit igen. Provar en gång till.
Kramen

attis sa...

Testar.

Sandra sa...

Allt bra?:)

Kathrin sa...

Jag ser inga blå streck på min blogg och inte i din heller. Men det låter inte bra får forska lite. Tack för att du tala om det. Jag återkommer så fort jag vet något mer om detta problem.

Ha en trevlig helg.

Kramizar