tisdag 18 september 2012

Längesen sist

Idag har jag varit till HS, öron och pratat med min öronkirurg om det kompletterande operationen av mitt hörselben, eller rättare sagt “protesen” som ska få mej att höra bättre. Som hörseln är nu, så är den inte alls bra.

Jag har hela tiden kännt när jag gjort mina blåsövningar att jag inte till 100% får bort lockkänslan I mitt höger öra. Det klickar inte till som det gör I mitt vänstra. Jag påpekade detta I dag och läkaren sa att jag har rätt, större delen av trumhinnan är indragen till större delen och släpper inte in någon luft och kommer det inte luft in I innerörat, så blir hörseln försämrad.

Hur som helst så kommer det att göras en ny operation I oktober och man kommer att öppna bakom örat som förra gången, dvs en större operation än vad som var tänkt från början, pga av den dumma trumhinnan. Nästa vecka ska jag ringa op planerarna och få reda på ett datum, då op blir utav.

Den 11 oktober kommer jag oxå att genomgå en ultraljuds ledd punktion av en knöl som inte sitter så lätt tillgängligt till, den ska göras under narkos, så jag får vara en heldag på B81.

På måndag ska jag till hudläkare, jag har fått en märklig fläck I pannan som inte läker och fjällar hela tiden. Min mamma har haft detsamma och det visade sej vara hudcancer, så hon fick genomgå två frysbehandlingar. Nu har  hon tjatat på mej om min “märkliga knöl” som  hon tycker är likt den hon själv gick med I många år. Nu har jag gjort henne till viljes och fick tid snabbt pga av ett återbesök. Lika bra att få det gjort oxå, Måste säga att jag själv tycker att det är snarlik de här “otäckingarna” som jag har läst/sett och googlat om på nätet.

Är jag orolig?? Jag har väl inte vett om att vara orolig, men lite kanske, min mamma och jag är så lika I mycket och många av hennes åkommor har jag ärvt. Även den dråpliga humorn, Faktum är att min mor och jag är så lika I mångt och mycket, att vi ibland brukar skoja om att “vi kanske är en och samma person”.

Ja, ni ser själva, hur tokigt låter inte detta!!

Ha en bra dag alla GLADA OCH ÄVEN NI SOM HÄNGER LÄPP

4 kommentarer:

Gerd ♥ sa...

Man måste skoja ibland, lite galghumor och dylikt!
Ska du göra den operationen som dom talade om i tv, en vetenskaplig hörseloperation, verkade fantastisk.
Kramar med omsorg i /Gerd♥

Kathrin sa...

Måste vara skönt att veta att operationen blir av i oktober. Det där med hudcancer låter väl inte så skojsigt. Hoppas det är något enkelt som kan försvinna med medicinering. Du har mycket runt dig just nu, men det kommer att bli bättre. Du får tänka mycket på er kommande resa då känns allt så mycket lättare. Och det är ju tur att du är den du är, skoj och skratt förhöjer livsglädjen. Roligt att höra att din mamma är som dig eller rättare sagt att du är som hon, hahaha. Själv har jag fått min humor av min pappa och hans släkt så när han levde hade vi mycket bus och skratt.

Ha det bra!

Kramizar

Mia systeryster sa...

Hoppas allt går bra för dig. Både operationen av knölen, örorna och fläcken. Håller tummarna!
Sv: Är lite less på bloggande just nu. Tillbringar nästan ingen tid vid datan för tillfället. Har så otroligt mycket jobb, renovering mm.Men jag saknar er alla, det ska ni veta, och kanske kommer jag tillbaka så småningom(börjar kännas lite pinsamt med alla mina pauser nu;))
Kram på dig, jag tittar snart in till dig igen;)

Snejky sa...

Håller med...man måste kunna skratta & skämta lite granna mitt upp i allt elände. Det är starkt att kunna göra detta.
Jag önskar dig en toppen helg, tjejjen..
Kramen