onsdag 8 augusti 2012

Utforskat Kräpplastigen/området

I morse hade jag bestämt tid med Britt-Marie, för att bli vallad på Kräpplastigen. Kl 9.00 sharp, möttes vi och gav oss iväg.

Här var det ingen “släpa-fötterna-efte-sej” promenad inte. Den här promenaden var I en rätt rask takt. Det var så underbart att promenera där I skogen och på ett märkligt sätt, var man inte alls I Stockholm. Ofattbart att man på 20 min, tar sej till Storstadens larm. 

Det var en harmonisk promenad och jag kände mej som ett med naturen. Vi såg får, hästar och kossor, Jag fick smaka på hallon och smultron, som jag inte gjort på 24 år.. Det smakade sommar och barndom.

Joggingskorna som jag lånade av sambon, var inte de bästa.Mina tår, de som är närmast stortån, var helt knallblåa. Så jag bestämde att efter att jag haft dejt med min äldsta dotter, skulle jag köpa riktiga vandringskor, Sagt och gjort. min äldste son hämtade mej I Kungens Kurva, så han skjutsade mej till Stockholms billigaste sport affär och jag köpte mej ett par Adidas, som vare Gore Tex,. Kanoooon skor, de kommer jag att ha nytta av på Kräpplastigen.

003

Britt-Marie och jag bestämde att träffas och ta en Kräpplatur, nästa tisdag. Det ser jag framemot, bättre promenadsällskap, får jag leta efter.

Jag är övertygad om att jag kommer att sova gott I natt.

GO NATT ALLA GLADA OCH ÄVEN NI SOM HÄNGER LÄPP!!

Inga kommentarer: