fredag 3 augusti 2012

Kålsoppa

Så längesen vi åt Kålsoppa, så när jag fick se kålhuvudet som legat ett tag I kylskåpet och började på att se ut som om det sett sina sista dagar, tänkte jag här får inget gå åt spillo. Skar den I bitar, brynte lite på den. lite sirap, socker, pepparkorn, buljongtärning och vatten I en kastrull och på spisen.

Där puttrar den så fint och smaskigt ska det bli. Mot slutet ska jag lägga I starka turk korvar. Mumsfillibabba, jag skrev inte fel nu, för inte så länge sen skrev jag Mumsfilliballa. Hahahahahahaha, visst är jag rolig.

Ikväll är det Tessan som ska simma och hon vill inte kommentera sin form. Lika bra det att ha den I bakfickan., utifall att hon inte placerar sej på medaljplats så kan hon skylla på att, nacken inte var helt okej och att ena armen inte hade samma ork som den andra. Är man sjuk, ska man fan stanna hemma oavsett om man ska tävla I OS eller ej.

Ja, ja, det är min åsikt!!

Enl kommentatorerna har Sverige fått medealjer innan de har tävlat. Samma visa varje gång, efter OS, är det den ena ursäkten efter den andra, hos de som varit med och tävlat. När någon inte gjort en bra insats, säger de “Hoppas på bättre lycka nästa OS, ungefär”

HA EN BRA DAG ALLA, GLADA OCH ÄVEN NI SOM HÄNGER LÄPP!!

4 kommentarer:

Gerd ♥ sa...

Mums fillibabba, för kålsoppa, lätt glömma bort! Jag gillar kålpudding också och stuvad vitkål. Kål i alla former, även surkål!

Jag tänkte på, du ville googla på Pilgrimsvandring, jag har sen en tid tillbaka lagt upp en egen blogg, den finns under knappen El Camino i min blogg, men här har du adressen:
http://geddfishpilgrim.blogspot.se/

Lisbeth sa...

Ja det är ett elände med den här sk sjukvården vi har i dag. Chefsläkaren på IVA var så glad att jag vågade ryta i och som han sa att tyvärr är det inte många anhöriga som vågar? Och jag fattar inte varför. Skulle de vara några övermänniskor som man ska bocka och skrapa med foten för, eller? Utsliten och orolig, blir jag inte så rolig. När vi kom ner på NÄVA var jag på dem som en hök, så att hon skulle få precis samma behandling som på IVA, de såg ju inte alltför glada ut, men eftersom ryktet redan gått om avd 4, så ville väl inte de ha samma negativa omdömen. Men det var rörigt och mamma blev ju orolig av allt spring, ny omgivning och ny personal, så min irritation blev ju inte mindre. Så när de lämnade en droppapparat på som efter en stund började avge otroligt enerverande läten, ringde jag på knappen. Ingen reaktion. Då brast mitt tålamod . Jag kastade upp dörren och vrålade att kan någon komma in och stänga av den jävla maskinen!! De såg smått chockade ut, men löd snällt. Herregud, ska man behöva bli så arg, för att de ska lyfta på röven? Faran är ju på inget vis över och man får betänka hennes ålder och sjukdomar. Men hon ska banne mig ha en så bra vård, som det bara är möjligt och det ska den här omöjliga, besvärliga familjen se till att hon får. Stor kram gumman!

Mia systeryster sa...

Va gott med kålsoppa. Det har jag aldrig lagat själv=D
Sv: Ja den funkar,gör ett inlägg senare idag om den.Köpt den på Kicks,revitalash advance, heter den

Kram

Lisbeth sa...

Nej hem blir det ju inte tal om. Det blir väl en vårdplanering och jag antar att ett korttidsboende i Säffle blir första anhalten. Tillbaka hit och den lilla stugan, är helt uteslutet, då hon inte kan ta sig till toan med rullan. Har börjat forska lite i ett trygghetsboende här i byn, problemet blir bara att få med mamma på den idén. Men som det ser ut har vi inte så mycket att välja på =S Kram kram!