fredag 17 augusti 2012

HS, Öron/Näsa/Hals

Idag träffade jag min nya öronläkare. Hon var inte helt insatt in mitt fall ännu, men berättade att cholesteatomet hade orsakat en omfattande skada I mitt öra och att operationen oxå var omfattande.

Jag kommer att få göra en hörseltest och få träffa henne igen då hon är mera påläst och då ska vi diskutera ang den kompletterande operationen. Jag sa till henne att jag när jag gör de  här “Håll för näsan och blås ut övningen” inte fungerar på det operarade örat, Det klickar inte till som det gör I vänster, så jag är övertygad om att det inte kommer in luft I mellanörat. Hon tittade efter och bekräftade att jag hade helt rätt I det och det är jätteviktigt att få luft I mellanörat, annars kan det ställa till oreda och ett cholesteatom kan bildas igen och det vill jag inte.

Det är hörselbenet som har fått ett litet avbrott och det är det som ska fixas denna gång. Förhoppningsvis blir hörseln bättre. Men allt det här har Henrik Smeds berättat för mej.

Knölen I halsen som Henrik, sa att man var tvungen att söva mej för att kunna ta prov på, I och med att den satt lite krångligt till, visste hon inget om.

Har I allafall fått tid på HS, Röntgen,  lördagen 1 sept och jag betvivlar att jag kommer att bli sövd nere på röntgen en lördag. Lite märkligt var det, det tyckte både hon och jag. Jag tror att de bara kommer att röntga mej och att jag utifrån det får en tid för att göra knölprovet under narkos.

Das was Alles.

HA EN BRA DAG, alla glada och även ni som hänger läpp.

Inga kommentarer: