torsdag 9 augusti 2012

Blidde en promenad

på Kräpplastigen idag oxå. Trots en förbenad träningsvärk, trädde jag fötterna I mina nyinköpta vandringsskor och stapplade iväg. De här skorna var det bästa köp jag någonsin gjort, Så bekväma och sköna att gå och mina blålila tår gjorde knappt ont. Nubbarna eller taggarna under skorna gör att det kändes som ett sving under skorna. Vet inte om sving är det rätta namnet men kanske som en liten stötdämpare.

Jag satte på GPS:en och traskade iväg och sträckan blev 6 km, så när som på 200 meter.  Sträckan tog 1;15 tim och hastigheten per/km vaf 13;02, rätt bra av en otränad kvinna, hahahahahahaha. Är man bra tränad tror jag att man går 1 km på 10 min., har för mej att jag läst det någonstans.

I morgon blir det en runda till. Jag är helt enkelt tvungen att röra på mej, för träningsvärk går fortare över om man rör på sej. Sen måste jag vara I form tills på tisdag, då är det en långpromenad med Britt-Marie. Britt-Marie hon har vanan inne med promenader på Kräppla, hon känner Kräppla utan och innan. Om du läser det här Britt-Marie, om du bara visste vilken jämrans träningsvärk jag har.

Lite fina bilder från min promenad

008009

010011

013

Ha en bra dag ALLA GLADA OCH ÄVEN NI SOM HÄNGER LÄPP!!

2 kommentarer:

Lisbeth sa...

Ja du, kan säga att våra tankar går åt samma håll. De har förbrukat sin rätt att öht kravla omkring på vår jord. Ilskan håller på att äta upp mig. Min dotters advokat har fullt upp till i september, men då tänker hon stämma honom. Så då blir det Tingsrätten igen....Det är väl inte meningen att man ska behöva önska att barnen ska växa upp så fort som möjligt? Den här är ju varken missbrukare eller kriminell, men fullständigt empatilös. Barnet gråter förtvivlat varje gång det ska dit och det framkallar inte den minsta reaktion hos honom, vilket får mig att tänka ....psykopat.Skulle min dotter försöka hindra "umgänget" får hon böta 5000:- per tillfälle. Upprepas det fler än 4-5 gånger kan hon mista hela sin vårdnad! Det här landet är fullständigt sinnesjukt och att påstå att lagen är till för barnens bästa, är rent ut sagt äckligt! Det har gått så långt att jag föraktar hela det här landet med all skit det står för.

Kathrin sa...

Du är så duktig med dina promenader. Själv har jag kommit i en svacka med ingen motion alls. Ska ta och köpa mig nya skor och ska försöka att få tag på lika som dina, sen ska jag hugga tag i träningen igen. Man blir inspererad av dig och får lite dåligt samvete när man läser hur duktig du är. Nej, det är dags för mig att bättra mig innan ryggen kajkar ur igen och sen så mår man så mycket bättre när man kommit igång.

Skorna som du köpte var fina, jag gilla färgerna.

Ha det bra.

Kramizar