tisdag 31 juli 2012

Värmland

Min näst äldste son med familj, var till Värmland under helgen. ´De hade vägarna förbi Molkom rättare sagt. Så de stannade till I Molkom och hälsade på Glenn/Lise-Lotte  och Hans/Eva-Lena.

Sonen tog även ett kort på huset vi bodde I på Karriolvägen, trädgården var så uppvuxen och fin. Det var trevligt att se huset, en massa minnen goda och mindre goda dök upp I mitt huvud. 

Nu har äldste sonen och jag pratat och eventuellt kommer Jaja/jag och Dick åka upp till Värmland någongång I slutet av Augusti. Det är fortfarande på diskussionsnivå, men det skulle vara så trevligt, att se Värmland.

Vill gärna se Älvsbacka där jag är uppvuxen, Skallåsen, skolan jag gick I, Älvsbacka kyra, där min mormors är begraven. Även huset I Näs, där jag bodde med min mormor. Hittills har det bara varit vid begravningar som jag har varit I Värmland. Sist var på min morbror Johns begravning. Ett antal år sedan. Minst 20 år sedan.

Självklart vill jag oxå hälsa på Eva-Lena/Hans, kusin Glenn med fru Lise-Lotte. Hillevi vill jag oxå träffa och ev stanna till vid Kicki och säga hej. Lisbeth skulle det oxå vara jättetrevligt att se.

Vi får hoppas att resan blir utav, det skulle vara så jättetrevligt.

Ha en fortsatt bra dag, alla GLADA OCH ÄVEN NI SOM HÄNGER LÄPP. Höll nästan på att skriva, ÄVEN NI SOM LÄGGER ÄGG, hahahahahahaha

1 kommentar:

kicki sa...

Ja herre gud va roligt det skulle vara om ni kom...ni kan tom få bo hos oss om ni vill...ni måste verkligen komma....jag har nu gått ner ca 8 kg men ack så svårt det är i vår ålder...gjorde ett inlägg tidigare idag men det kom bort...vet inte om du sett det...skickar stor kram till dej gumman...nu försöker jag skicka igen får vi se...