måndag 30 juli 2012

Snart är måndagen tillända

Igår såg jag på två timmars dokumentärfilm om krigsförbrytarna från andra världskriget. Fruktansvärt, att människor har kunnat vara I stånd till att göra allt detta. Den äldste man som blev dömd var 95 år gammal.

De flesta som dömda var alla över 90 år. Ont krut förgås inte så lätt, ja det ordspråket stämmer. Märkligt att elaka och onda människor lever så länge. Faktiskt så tror jag att det är sant, att onda människor lever längre än de som inte har något ont I sej.

Jag hade så ont I mina munblåsor igår att jag tog mej en riktig värktablett, jag vart helt snurrig I huvudet, men det var skönt att sväva bort lite, smärtan fanns där men jag kunde ignorera den. Fick dundertabletter för mitt öra och har kvar av dom, så jag tog en igår kväll. Kröp sen under täcket med datan framför näsan och slog på dokumentären. Somnade inte förrän 02.30, då det blev en film till.

Jag vaknade inte förrän kl 10 I morse, det var så länge sen jag sov så länge, faktiskt.

Í dag åt vi rester, Jaja fisk och jag köttfärslimpa, det duger gott och väl. Ingen av oss kände för att laga någon mat, så då är det förträffligt med rester.

Ikväll har jag tagit en Alvedon för det går inte för sej att ta starka tabletter varje kväll.

Natti Natti alla glada och även ni som hänger läpp

1 kommentar:

zoega59 sa...

Ja det är märkligt att många onda människor lever så länge
Men på något sätt känns det fel att dömma åldringar till fängelse