söndag 29 juli 2012

Lergrytan

Jag har alldeles glömt bort min lergryta, den använde jag flitigt då barna var små. Jättegod mat blev tillagad och det bästa den skötte sej helt självt I ugnen.

Till och med baka I den har jag gjort. Så idag har jag återupplivat minnen av Lergryte tiden och idag blir det, köttfärslimpa, på ena sidan av köttfärslimpan ligger det potias, Jajas sida och på den andra sida är det grönsaker, Ankis sida. Hahahahahahaahhaa, äppelklyftor slängde jag ner.

Mums fillibabba, blir det om en timme.

Den här lergrytan fick jag av min mamma för många många år sedan.

3 kommentarer:

zoega59 sa...

Tack för besöket

Minns då det var modernt med lergrytor. Har för mig att det sas att det var fettsnålt att laga mat i dessa

Kathrin sa...

Roligt att se att det finns någon som använder den. Har själv titta på min men det blir aldrig av att jag använder den. Kommer ihåg vad bra den var och gott blev det. Sist jag använde den så bakade jag bröd men det är många år sen. Ska ta mig i kragen och börja använda den igen.

Hoppas middagen smakade. Det där att ha en varsin sida var inte så tokigt, hahahaha.

Kramiz

Gerd ♥ sa...

Jag använde min lergryta senast i lördags!
Älskar den! Men glöms lätt bort.
Har två. Vi hade en för fisk och en för kött, olika storlekar.
Kram♥