torsdag 26 juli 2012

Go morron


Inte en gnutta blund har jag fått i ögonen i natt. Sist jag tittade på klockan var den 5.40, sen vaknade jag 8.30. Det kommer att bli en seg dag, jag ska inte ta någon tupplur, får då är det samma sak i natt. Det blir att hålla korpgluggarna på vid gavel.


Kom att tänka på en sak. Det finns mammor som inte vill tro att deras barn inte är mentalt friska, fast omgivningen ser och försiktigt försöker att berätta. Ett barn som har ett handikapp, måste tidigt få all tänkbar hjälp. 


Oftast är det ju så att mammor själva känner att det är något som inte stämmer. Så vad är det med de mammorna som inte har denna insikt????

Är det fel på dom?? 


Nej, det är nog mera så att de inte vill att deras barn ska ha ett handikapp. Men jag själv skulle bara vara tacksam om någon påpekade om något inte stämde med mina barn.  Ibland har jag uppmärksammat saker som inte ens sjukvården har sett och många andra föräldrar med mej.


Men att helt sätta upp en mur och säga:"Mitt barn är det inget fel på" är rätt egoistiskt, tycker jag. Mycket egoistiskt, rättare sagt.


Barnet lär sej snabbare att acceptera sitt handikapp om dess föräldrar oxå gör det.


Är inte detta nästan snudd på barnmisshandel, att som förälder inte ingripa och hjälpa sitt barn att få ett bättre liv och framtid.





1 kommentar:

Gerd ♥ sa...

Jag vaknade klockan 04 i natt och fick nog bara nån kort blund i ögonen efter det....
Har sovit "borta".
Man ska inte blunda för sitt barns egenheter, absolut inte, man ska hjälpa barnet - så jag håller med dig där!
Kram för hela kvällen ♥