fredag 27 juli 2012

Fiin dag

Fantastiskt väder. Idag är det fredag och jag har städat, diskat, ska bädda rent, ha tvättstugan och jag har även nu på morgonen cyklat, 5 km. 

Jösses så ihärdig jag har varit, cyklar 5 km/vecka, det blir 3 mil/vecka, plus att jag på en vecka har promenerat 3 mil.


Min egen diet håller jag fortfarande fast vid och det har gett resultat, har tagit bort de kolhydrater som är värst, ris/pasta/potatis, de snällare kolhydraterna i forma av grönsaker, smaskar jag i mej. Så inte är jag helt utan kolhydrater.


Jag är helt övertygad om att vi människor, äter på tok förmycket. Jag tror inte heller på att ju mer du arbetar desto mera ska du äta. Klart har du ett tungt arbete, men ett stilla sittande arbete, som kontors eller sitta och köra buss, då behöver man inte alls äta mycket.


Det finns ju för tusan inga tunga arbeten nu längre. Jo, min son har ett tungt arbete, han är betong borrare och där får man rigga ställningar och ibland finns det inga trappor där han jobbar, så det är att springa upp och ner med tunga verktyg. Men de här andra som sitter på röven både på till och från jobbet och på jobbet, SLUTA ÄTA SÅ FÖRBANNAT MYCKET!!!! 


Första tiden då jag uteslöt de här mastiga kolhydraterna pasta/ris/potatis och vitt bröd, var jag nästan livsfarlig. Jag var så hungrig så jag var livsfarlig, men det varade bara ett par dagar. Nu mår jag så fantastiskt bra och magen har vant sej vid mina mycket mindre mat intag. 


Om jag blir hungrig, tar jag två bitar mörk 70 % choklad till kaffet och den mörka chokladen är så mäktig, att det räcker med de  här två bitarna.


Jag har aldrig paltkoma, utan njuter av maten jag äter och mår så himlans bra av mina 5 km cyklande. Fast ibland kan jag kräkas på cyklandet och tycker att det är pest och pina. Men det har oxå blivit en vana, nu får jag dåligt samvete om jag skulle hoppa över en dag. Så ibland har det hänt att jag ångrat mej och satt mej på cykeln efter 22 på kvällen. En dag avstår jag allt vad cykel heter och det är söndagen.


Se bara på människorna runt omkring, fetare och fetare blir vi och lika så barnen. Stor skillnad på när mina barn var små, men då rörde vi alla på oss oxå. De enda ungarna som var feta där jag bodde, var turkarnas barn. Inte många som var smala där inte. Inget illa menat.


Ju äldre vi blir desto mindre behöver vi, vi rör ju inte på oss i den utsträckningen som vi gjorde när vi var unga. 


Börja att småmotionera och lägg om matvanorna lite så ska ni se att det ger resultat.



1 kommentar:

paloma sa...

Önskar dig en trevlig helg!

kram