onsdag 25 juli 2012

Ev längre vistelse

Nu sitter vi här och funderar på om vi ska förlänga vår Malaysia vistelse. 


Vi funderar på att bli borta tre månader. 


Först och främst måste vi rådfråga läkarna. Alla prover har hittills varit tipp topp, vilket vi hoppas att de i fortsättningen ska vara, men vi vet ju inte.......

Mycket kan ändras och jag har Kicki i tankarna. Hon fick en ny lever 2009 och den fungerade inte så bra och hon avled nu i feb 2012. Så tragiskt och så sorgligt. Efterlämnade tre tonårsdöttrar och man, inte ens fyllda 40 år. Jag tänker ofta på henne, jag hittade hennes blogg då jag sökte efter information ang levertransplantation, då min sambo sjuknade in. Hon peppade mej mycket och gav mej hopp.


Som transplanterad kan man nog inte ta allt förgivet. Vi lever som vanligt, fast med tillförsikt och stor tacksamhet. Ibland hajjar jag till och tänker, GUD, så mycket vi har gått igenom tillsammans och så mycket vi har att vara TACKSAMMA för.


Ibland går jag tillbaka och läser i bloggen från den tiden och fattar inte hur jag orkade med allt mörker, som vi var omslutna av.


Vi människor har oanade krafter och vi klarar av mera än vad vi tror. 

Den här resan har format mej till en annan människa, jag är inte densamma, jag förändrades radikalt i Januari 2009.

Inga kommentarer: