tisdag 31 juli 2012

//////

Ringde idag till vårt försäkringsbolag för att höra efter om reseförsäkringen (45 dagars) som ingår I Hemförsäkringen, gäller för en som är transplanterad. Fick svaret att bara läkaren har gett sitt utlåtande att allt är okej, plus att det finns utmärkt sjukvård I landet man åker till, så var det inga problem.

Men vi vet ju alla hur luddiga Försäkringsbolag är, så jag ska faktiskt den här gången innan vi åker till Malaysia, be att läkaren skriver ett intyg där han intygar att Jaja är helt frisk och att det inte löper några hinder att åka på en 45 dagars resa till Malaysia.  Vi kan be om det samtidigt som vi får de andra intygen utfärdade som ska med, intyg ang Transplantationen och telefonnummer till Huddinge Transplantationsteam och intygen om alla hans viktiga mediciner,

För om vi nu åker och något kanske inträffar och inget sådan intyg finns, kan det nog vara lätt för Försäkringsbolaget att säga, att de inte har något bevis för att Jaja var helt frisk vid resan. 

Jag tror att det är mycket bra att vara om sej och kring sej. Förresten ska be och få ett intyg för mej oxå, för jag kommer att göra min andra öronoperation I oktober.

Jag litar inte på Försäkringsbolag, jag tror att de mer roffar åt sej än att de är villiga att ge ersättningar vid skador osv.

HA EN BRA KVÄLL, ALLA GLADA OCH ÄVEN NI SOM HÄNGER LÄPP

3 kommentarer:

Gerd ♥ sa...

Det gör du helt rätt i, betr. intyg för vård och försäkringsbolag!
Jag har varit utrustad med sånt, när det gäller min yngsta dotter.
Man kan inte lita på något företag eller bolag, se......
Kvällskramen♥

Gilla sa...

Jag tror att det är förståndigt att skaffa läkarintyget innan ni reser. Man vet aldrig med försäkringsbolagen. De vill ha betalt på rätt tid, men att betala ut är inte så viktigt för dem.

Kram/Gilla

HosPetra sa...

Är bättre att ha ett papper för mycket, för dom gör lite som dom vill.

Kram