söndag 24 juni 2012

Midsommarn är över

Jag hade en jättetrevlig midsommar med min yngsta dotter och barnbarn. Ja, det blev så att jag åkte själv, mannen ville inte följa med och det var hans förlust.

Jag åkte tidigt på torsdag och kom hem först idag. På torsdag möttes jag vid stationen och vi gick först hem med min dragväska, Efter det gick vi iväg till Strandkrogen och åt buffe, Det var så vackert och mysigt att sitta där och äta god mat och vara omgiven av vatten.

Efter buffen fick vi för oss att gå till Gotland/Ölandsfärjorna, nästan så vi fick för oss att fira Midsommar på GOTLAND eller ÖLAND. Men vi sansade oss I sista sekund, hahahahahahaha.

Nästa anhalt blev Nicksta Havsband. Ungarna var inte sena att kasta sej I böljan den blå. Dottern och jag satt på stranden och myste I solen. Vi var ute och traskade från det att jag kom till sena kvällen. Förresten vi satt ute till 21.00 på kvällen, vi tog med oss kaffe och ungarna for runt och hade kul. Ja, det var både gråt och skratt, precis som ungar ska vara.

Vi vaknade till en solig midsommardag och vi begav oss till Ösmo, Hembygdsförening och där var det massor av sommarklädda vuxna och barn, med kransar I håret. Jättetrevligt, jag och Ramona dansade ringdans och jag blev nostalgisk. En sådan känsla, att dansa med sitt ´barnbarn, det var ju inte längesen, mina flickor var små och jag dansade med dom.

521438_10150906184447684_2036085509_n[1]

FANTASTISKT, UNDERBAR KÄNSLA.

545169_405151216188254_1364573918_n[1]

ETT HAV AV PRÄSTKRAGAR, midsommar favoriten, för mej.

På väg hem därifrån, köpte vi ett kilo jordgubbar som vi smaskade I oss. Ja vi hade jordbubbar I två dagar. Ramona och jag ville ha jordgubbar och vispgrädde, ovispad, utan socker. Kevin ville ha, jordgubbar med strösocker och ingen vispgrädde.

TACK MINA KÄRASTE FÖR EN FIN MIDSOMMAR!!!

3 kommentarer:

Kathrin sa...

Gokväll!

Fick mig en liten nostalgitripp när jag läste om din midsommarafton i Ösmo. Har själv firat midsommar just där och dansat på samma dansbana. Även tillbringat många sommrar i Nynäshamn och badat i Nicksta.
Hade själv en jätte trevlig midsommar med våra nattugglor till mammor.

Ha det bra.

Kramizar

Ingela sa...

Låter mysigt det där! Sån trevlig midsommar du verkar ha haft. Kram Ingela

Mia systeryster sa...

Vilken härlig midsommarafton du verkar ha haft!
Både dans o jordgubbar hör till, men dansen skippade jag i år:(
tyvärr, hade inget barn att dansa med, och Johan vägrade;)
Kram