måndag 18 juni 2012

Long time no see

Har inte haft lust att blogga, har varit lite trögt. Det är inte så mycket som händer just nu.

Midsommar är I faggorna och den ska vi fira hos, dottern Lina. Kors I taket vi ska sova över där och mest kors I taket för att Jaja för en gångs skull, vill sova borta.

Vädret har det varit si och så med och fan så det har regnat, inte alls kul.

Idag ska jag ta mej en tur in till stan, ska köpa mej en fotobok eller ett Album, där jag kan klistra/skriva om alla minnen från vår Malaysia/Thailand vistelse. Lika bra att göra det medans minnet är I behåll. Ja, jag förde dagbok under de dagar vi var där, skrev upp det viktigaste.

Nu kommer det att bli en Malaysia resa till, den går av stapeln den 1 dec och vi kommer hem den 15 Jan.-13 om vi nu inte stannar längre. Vi ska närvara vid ett indiskt bröllop, så det kommer att bli ett nytt Album men foton och minnen. Lika bra att få det här Albumet klart från 2011.

Jaja skrattar åt mej och mina minnen, jag hade en hel plastkasse full med en massa minnen. Från Redang, den underbara ön, Thailand, Penang, Teluk Intan, för att inte prata om alla biljetter, menyer, restaurang kvitton, som jag sparat, plus alla foton. Nåt för barnbarnsbarn att läsa, den dagen jag inte längre finns.

För Dö, ska vi ju alla göra en dag, inget konstigt med det.

I allafall är det inget konstigt med att äldre människor dör. Ja, nu är ju inte jag någon äldre människa ännu, hahahahahahahaha. Så länge man får vara frisk och må relativt bra, kan man leva hur länge som helst. Men vilken fasa att leva och vara sängliggande och inte klara sej själv. I allafall idag när vården är som den är. Hemska tanke!!!

Vilka tankar på måndags morgon!!!

Jag kommer att varje år vare sej gubben vill följa med eller ej, att resa minst två gånger per år, utomlands. Jag är säker på att han vill följa med. Jag tänker inte sitta här och ruttna, utan vill göra så mycket som möjligt.

Vi vet inte vad morgondagen har I sitt sköte. Men att resa, det kommer jag att göra så länge som jag orkar. Kambodja står nog på tur nästa år.

Det är ett land som ännu inte är så exploaterat. Vietnam, skulle jag oxå vilja besöka.

Ha en bra dag alla glada och även ni som hänger läpp. Nästan så att jag hängde lite läpp här, när det regnade.

 

3 kommentarer:

Gerd ♥ sa...

Jag skriver som i min blogg, "Gläd dig åt morgondagen och den förväntade solen!"
Jag kom på mig själv, att det är så lätt att gnälla.
Och mina Tacksamheteslistor funkar inte längre, för jag kan inte känna någon tacksamhet över att Sigge inte längre finns med mig kroppsligt.
Jo, jag vet, som du skriver, vi ska alla dö.
Och jag känner detsamma som du, med resandet. Jag SKA iväg, om så själv!
Måndagskram♥...♥

HosPetra sa...

Helt rätt inställning. Hitta på så mycket ni bara kan så länge ni orkar :)

Kram

Bibbi sa...

Vilken häftig blogg du har. Är du expert eller har du fått hjälp???

Hoppas ni fick en fin midsommar nu när Jaja äntligen gick med på att sova borta.

Här nere på landet hade vi sol och värme. Idag är det lite mulet ute men jag känner glädje ändå för allt jag fick gjort igår. Idag blir det soffan :-)

Kramar på dig och ha det så fint