torsdag 7 juni 2012

Gomorron

Sitter här med min kaffekopp och förundras över att det INTE regnar. Egentligen kanske jag inte ens ska nämna ordet REGNA, då kanske det inom  kort kommer att ösa ned.

Från tisdag till onsdag, var mina söta barnbarn Fanny och Tuva här, som vanligt var det jättetrevligt. Mina barnbarn är en vitamininjektion, jag är så lycklig och glad när de är här och den glädjen/lyckan håller I sej ett bra tag efter att de åkt.

Tjejerna pratade om att mormödrar och farmödrar, brukar sticka tjöjor och strumpor, något som jag inte är så värst händig med. Tuvis-Buvis sa till mej att det inte gjorde något, för det var MYCKET BÄTTRE, att ha en mormor som är glad och rolig.

Roligt det är bara förnamnet, det är inga ledsamma stunder när vi är tillsammans.

HA EN BRA DAG ALLA GLADA OCH ÄVEN NI SOM HÄNGER LÄPP

3 kommentarer:

Kathrin sa...

Tuvis-Buvis har så rätt så, vad kan vara bättre än en glad och rolig mormor? Tröjor och strumpor finns att köpa,hihi.
Och håller med dig om att barnbarna är en vitamininjektion som håller i sig länge.

Ha det bra.

Kramizar

HosPetra sa...

Sticka är inte min starka sida heller...Måste man kunna det när man är mormor ;)

Kram

paloma sa...

här var det omgjort!:) hoppas du mår bra. hörde det regnat hela veckan vi var borta! I bland skall man ha tur med. hoppas din fredag blir bra!KRAM