fredag 1 juni 2012

Gomorron världen

En underlig värld vi lever I och underligare blir den.

Galningarna blir fler och fler och våldets karaktär accelerar till att bli grymmare än grymmast!

Docenten som I svartsjuka skar av sin fd frus läppar och ÅT upp dom. Inte ångrar han sej heller och det var hedersrelaterat stod det I tidningen, så med andra ord var det en utlänning som gjorde detta fasansfulla dåd.

En annan manlig läkare, har medvetet smittat ner sina älskare med HIV, en läkare ska rädda liv och inte tvärtom. Läkaren blir inte av med sin tjänst.

Båda tjänstgjorde på Karolinska Sjukhuset!!

En ny drog på väg till Sverige, som får människor att bli kannibler.

Dårskapens tid är här.

Inte nog med det, min dotter är inlagd på sjukhuset med sin multi allergiske son och där frågar nattsköterskan: “Om hon är orolig för sitt barn”????

WTF, behöver man ens fråga??

Jag har märkt att Nattsköterskor är lite udda faktiskt. När jag låg inne sist på sjukhuset för min öronoperation, pratade jag och min rumskamrat om just “Nattsköterskor”.

De är lite märkliga måste jag få säga, krångliga vad det gäller smärtstillande, tar lång tid innan de kommer då man larmar, de verkar inte ha läst journalen, eller Ifrågasätter om man verkligen har så ont som man säger.

Finns det ordination på smärtstillande, tycker jag att Nattsköterkorna ska HÅLLA KÄFTEN och ge det som finns inskrivet I Journalen.

Kanske de har för mycket att göra under nätterna och fler avdelningar att ta hand om??

Det är inte många gånger som jag har varit inlagd på sjukhus, men de gånger jag har varit det, har det alltid varit något knas med “Nattsköterskor”

Ha en bra dag, alla glada och även ni som hänger läpp

 

4 kommentarer:

Kathrin sa...

Gokväll kära Anki!!
Hur i H...... kan någon bara komma på en sån idiotisk fråga, om en mamma är orolig för sitt barn? Trodde människan att din dotter var på en nöjestripp?? Hoppas allt blir bra med ditt barnbarn. Tänk att våra döttrar snart kommer ha vip-kort på sjukan, inte klokt hur mycket våra barnbarn ska behöva genomgå. Visst har det blivit så mycket konstiga sjukdomar på dom små. Inte var det väl så när vi var yngre?? Hör och ser dagligen barn som lider av en det ena och en det andra. Och då menar jag inte förkylningar m.m. Utan av mer den allvarliga sortens sjukdomar.

Snart vågar man väl inte åka in till sjukhusen. Man vet ju inte vilken galning till läkare man kommer möta. Risken kan ju vara att man kommer hem utan läppar och är nersmittat av HIV, hahahahaha. Nej, kanske dags för oss att öppna eget, hihi.
Ha en trevlig helg.

Kramizar

Anonym sa...

Tack för titten hon mig. Ja det var enormt mäktigt att gå de dessa stora salar och tänka på alla emigranter som har passerat här, för att inte tala om de som skickades tillbaka till hemlandet och blev skilda från sin familj. Kram på Dig!ingela

Mia systeryster sa...

Det finns många galningar där ute. Skrämmande!
Kram

Lisbeth sa...

It´s a totally crazy world! Vet banne mig inte om man ska våga sticka ut trynet snart öht....
Muggen köpte hon på Lagerhaus. Du får fjäska lite så får du nog också en =) Kram!