tisdag 29 maj 2012

Övningar

Idag var jag till min sjukgymnast och fick lite övningar att praktisera, för min höft.

Ska börja med de inre och yttre magmusklerna och köpte ett Thera-Band, för att göra höftövningar med. Ja, det blir nog bra.

Jag är jättenöjd med min sjukgymnast, hon lyssnar till hur jag vill ha det med mina övningar och jag behöver inte åka till henne varje vecka, utan får göra dom hemma I lugn och ro. Det passar mej bäst, för jag är inte så förtjust I människor som håller på och styr och ställer.

Jag måste få göra allt jag gör I min egen takt, annars fungerar det inte.

Men så är väl de flesta människor. Det är väl mer eller mindre så att jag nu är I en ålder där jag kan göra som jag vill.

Nu får jag träna hemma I lite mer än två veckor och sen ska vi utöka träningen mera.

Jag berättade att jag har börjat med Kettlebells och det tyckte sjukgymnasten var bra, för det ger bra träning åt hela kroppen. Men hon tyckte att jag skulle vänta lite med swingen, hon tyckte det var bra om jag fick lite mera magmuskler. Det är annars lätt att skada ryggen. Så jag lyssnar på henne och börjar med swingandet efter ca två veckor.

Kände I går när jag swingade, att det var snudd på ett ryggskott. Har man inte så bra magmuskler är det så himlans lätt att få ont I ryggen.

Ja, ja det blir nog bra med detta.

Ha en bra dag alla glada och surmulna människor……………………………..

1 kommentar:

Lisbeth sa...

Ja grejen är bara, att den första som benämner något av mina barnbarn som "hen", den klappar jag till.Sen får det vara inskrivet i läroplanen bäst det vill. Det är VI som uppfostrar våra barn, ingen indoktrinerande feministmaffia/genusknarkare. Vi gör inte om ett språk och en benämning för att någon "som-tror-sig-veta-mer påstår det. Nu får det fan i mig vara nog med dravel i det här idiotlandet. Uppretad är jag....Hörde ju talas om fåneriet då när det kom på tal, men trodde ju inte i min vildaste fantasi att det skulle tas på allvar. Kram!