fredag 25 maj 2012

Long time no see

Jäkla bra tag sedan jag skrev. Har inte riktigt haft rätta känslan för att skriva.

Inte heller har jag läst andra bloggar, några enstaka då och då.

Vi har börjat på att bli ressugna igen. I december, rättare sagt 1 dec ger vi oss I väg för att närvara vid ett indiskt bröllop I Malaysia. Jajas äldste brors dotter gifter sej den 15 december. Det kommer att  bli helt fantastiskt att närvara.

Den här gången kommer vi att stanna längre än förra, vi åker 1 dec och kommer hem 15 Januari. Den här gången blir det inga utflykter, utan vi kommer att stanna I Kuala Lumpur och till Teluk Intan (där bröllopet ska stå).

Ja, det är väl en utflykt som heter duga, eller??

Jag har oxå bestämt att jag ska åka dit med “an empty suitcase” som naturligtvis, kommer att vara proppfull vid hemfärd. Kuala Lumpur är shoppingens Mecca, där finns allt och det är även tillåtet att pruta I varuhusen.

Jag ska även byta guldringen som jag köpte I Teluk Intan. Den var både av vittguld och gultgult. Men tyvärr så innehåller det vita guldet alldeles för mycket nickel och är man som jag allergisk så funkar det inte så bra. Jag tänkte aldrig på det när jag köpte den, för jag trodde att reglerna ang nickelhalten, var internationella.

Men så var det inte, tyvärr.

Verkar som om sommaren äntligen har kommit.

2 kommentarer:

Kathrin sa...

Det blir ingen dålig resa ni kommer göra. Attans, ni kommer att vara borta i en och en halv månad, inte dåligt pinkat av en trähäst, hahaha. Blir inte lite avis. Men jag missunnar er inte denna resa, ni är värda många sådana resor efter allt ni gått igenom. Självklart ska du även ha en ring som du kan använda dagligen, vet själv hur det är med denna nickel. Har själv samma problem. Du ska fixa en ny ring på din resa, jag ska skaffa en ny duk på min, hahahaha. Den jag köpte för ex. antal år sen var för liten och denna gång ska vi göra den "stora öturen" igen och då ska det äntligen bli en ny duk.Hahahahah , kanske inte riktigt samma sak, men var tvungen att dela med mig av mina tankar som jag fick då jag läste om ringen. Vi är så lika i många saker och att även på våra resor göra samma sak är ju lite komiskt. För en timme sen sa jag till gubben att en ny duk ska vi köpa så vi kan bytta ut den andra och sen läsa här att du ska byta din ring fick mig att skratta så jag veck mig dubbelt, hahahaha.
Du skulle varit med på vårt möte igår, det var som att vara tillbaka i sandlåde åldern, hahahaha. Nu i efterhand kan jag bara skratta åt det, men det var annat på mötet.
Ha en underbar helg.
Kramizar

Gerd ♥ sa...

God kväll. Har saknat dina inlägg. Men det gäller att ta vara på livet också, inte bara datorn.
Just nu står naturen verkligen i sin fägring!
Vilken rolig och givande resa som ni ska ge er ut på... men först ska väl sommaren komma och gå här. Tiden rusar snabbt.
Ha det så gott och stor kram ♥♥♥