söndag 8 april 2012

VILL DU

Vill du betala mer i skatt för höjda sjuksköteskelöner?

  • Ja
  • Nej

RÖSTA

336 röster totalt. Visa resultat

Så stod det idag under artikeln “Vägrar jobba för sjukhusens skitlön” Sjuksköterskorna kräven minst 24.000 kr I månadslön.

Jag ska ärligt säga att jag skulle gärna vilja, men kan inte, för jag är sjukpensionär och har precis jämt skägg att klara mej själv. Som tur är röker jag inte och nyttjar inte heller alkohol, ändå får jag prioritera.

Kanske de herrar/damer som är miljonärer kan få lite mera skatt att betala. Men det märkligaste är, att de flesta som har bra mycket bättre ställt, istället blir befriade från skatt.

 

Ha en bra dag alla glada och även ni som hänger läpp

1 kommentar:

Mia systeryster sa...

Bedrövligt att de tjänar så lite, med tanke på vad de jobbar med. Men så tycker jag även om lärare och alla slags vårdare.
Hoppas din påskhelg har varit skön!
Kram