torsdag 5 april 2012

Vad säger man

Ett ståhej om förbudet mot flak I City, när studenten stundar.

En FB Grupp har startats och flera tusen ungdomar uppmanar varandra att ockupera Stadshuset.

Jag har aldrig förstått mej  på varför man ska fira sin student med att stå skrikandes och drickande på ett flak. Med öronbedövande musik, visst låter jag som en gammal bitch.

Jag tycker inte heller att man behöver springa och bada I fontänerna på Sergel Torg eller Karlaplan, bara för att man har tagit studenten. Är jag förgammal eller vad beror det på att jag tycker så.

Det är bra att de här gatorna stängs av.

Nog kan man väl fira studenten på något annat sätt, än att stå på ett flak, skrikandes och dansandes.

Om man engagerade sej mer I mer viktigare ting än att ockupera  Stadshuset på grund av ett flakförbud, skulle man nog få mycket gjort.

Demonstrera för viktigare ting, mot pedofiler, hedersrelaterat våld, könsstympning, kvinnomisshandel,barnporr, svält, barnprostitution.

Bortskämda individer!!

Ha en bra dag alla glada och även ni som hänger läpp.

1 kommentar:

paloma sa...

jag tycker det hör till! Det är ju mysigt! O om man inte firar inne i stan! Men i förorterna tycker jag det är ok!
Glad påsk! KRAM