måndag 2 april 2012

Öron

Återbesöket gick bra. Det har läkt som det ska och ska nu tillbaka om en månad, för ny kontroll.

Tamponaden togs bort och en ny  20 cm remsa med öronsalva på petades in I örat. Om en vecka ska det tas bort och det kunde jag göra själv.

Vad beträffande knölen I halsen, ska det tas prover på, men under narkos för den sitter lite illa till.

Hörselbensoperationen kommer att bli utav om ca 8 månader och den kommer att göras I full narkos, så nu slipper jag oroa mej för att vara vaken.

Det är inte så trevligt att vara vaken när man pillar och grejar I örat, tyckte Henrik Smeeds, min öronläkare. En mycket trevlig och sympatisk läkare, som verkligen tar sej tid.

Räcker med att se honom och jag känner ett lugn. Säkerligen mycket omtyckt av både personal och patienter.

1 kommentar:

Kathrin sa...

Vad bra att det allt gick bra och att du fick ett lugnade besked om nästa operation. Jag läser som jag gör ibland och vet inte hur jag fick till meningen med tamponaden, jag läste att tampongerna drogs bort och 20cm öronsalva petades in i öronen, hahahaha. Fick mig ett gott skratt, hahaha.Ett välbehövligt skratt för den delen. Det har inte varit så många vrålskratt på ett tag. Så det här skrattet rensa bort en del svarta moln.
Ha det bra.

Kramar