onsdag 11 april 2012

Indiskt bröllop I antågande

Nu blir det att spara inför det stundande bröllopet I Malaysia. Det kommer att gå av stapeln den 15 december 2012.

Vi har ett antal månader på oss att spara. Vilken upplevelse att få närvara där. Nu gäller det bara att hålla tummarna för att min kompletterande operation av örat, inte kommer det här året. För efter den operationen får jag inte flyga på ett antal veckor, 4-6 veckor rättare sagt. Detta är pga av trycket I som oftast sker I örat vid flygning.

Jag ska till min öronläkare I maj för undersökning ska prata med honom ang operationen och kanske en senare läggning av den, eller tidigare, men det beror ju på hur innerörat läker.

Den här gången blir det nog billigare hur som haver, för förra året, var vi på tre olika ställen, under vår vistelse I Malaysia.  Semesterveckan I Redang, vårt vackra Paradis och en vecka I Thailand, så där gick rätt mycket pengar. Men det var värt varenda sparad krona.

Det var vår livs resa tillsammans. Vi behövde den båda två efter att ha levt under stor press, det vi gick igenom, både före/under och efter levertransplantationen. Det var en känslomässig resa både psykiskt och fysiskt. Jaja själv kommer inte ihåg så mycket från den tiden, leverkomorna avlöste varandra som på löpande band de sista 8 månaderna innan transplantationen. Vi har väl inte gått omärkt förbi det vi upplevde.

Vi känner än idag en sådan TACKSAMHET och känner oss ÖDMJUKA inför den man som gav oss LIVETS GÅVA.

Jag kunde idag ha varit ensam inte haft Jaja vid min sida och det finns de som har varit I vår situation som utgången inte har varit positiv. Jag skänker en tanke till de människorna och deras anhöriga.

Hur som helst, jag hoppas att vi kan närvara vid bröllopet och att vi får ha hälsan I behåll, så vi inte behöver inställa den här resan.

Hittills har allt gått bra och det får vi hoppas på att det fortsätter med. Allt har varit perfekt med alla Jajas prover, nu behöver han bara uppsöka Karolinska var 3 månad.

6 kommentarer:

Lisbeth sa...

Hahaha, du, den kombinationen kan ju bli hur rolig som helst =) Jag hänger på! Kram!

HosPetra sa...

Låter som en upplevelse man inte vill missa :)
Sv: Frågade och 375:- är vad jag betalar, inget mer tillkommer. Så helt klart värt det :)

Kram

Bibbi sa...

Indien....... Ett underbart land. Hoppas verligen ni kommer iväg.

Och att ditt öra hinner bli bra innan. Hur kul är det att resa med yrsel.......

Skratta inte ihjäl dig nu men Sotis är en dvärgpudel. Den här vintern gjorde att hennes päls gick från valp till vuxen och allt blev en enda tova. Vi fick åka till veterinären och söva henne för att kunna raka av allt hår.

Nu har det börjat växa ut redan och hon är jättemysig att gosa med. Hon gillar inte att vara utan sin päls så jag har satt på henne en t-tröja. Hon blir genast lugn när hon får den på sig.

Inne ligger hon helst alldeles framför värmefläkten.

Tack och lov är det snart sommar och allt blir som vanligt igen, förutom tovorna :-)

Varma kramar från oss till dig

paloma sa...

Vad skönt att det gått bra för både jajja och din operation!
Ännu så länge funkar det "rätt bra med en fungerande lunga för mig! Peppar peppar! Men stressar redan upp mig för att det kommer en kall höst! och vinter till snart....man får vara glad och tacksam för de dagar man får vara med! Kram på er!

Gerd ♥ sa...

God kväll.
När du skriver leverkoma, då tänker jag på min Pusselbit. Han hamnade i leverkoma dom sista två dagarna i livet...
Oh, vad roligt att vänta på ett bröllop i Indien!!!
Jaa, var rädda om varandra och er kärlek.
Det är en nådagåva utan like.
Kramkramkram♥♥♥

Mia systeryster sa...

Vad underbart det låter, och vilken upplevelse!
Förstår att du känner dig ödmjuk inför livet. Ni har haft det otroligt jobbigt, både du o Jaja och är SÅ värda all lycka just nu! Hoppas örat hinner bli bra!
Kram