måndag 2 april 2012

Gomorron

Måndag morgon, 2,2 gr kallt, ligger fortfarande lite snö kvar på marken.

Idag är det återbesök hos urtrevlige Henrik Smeed, öronläkaren som opererade mej. Tamponader ska tas bort och sen får det väl bli att gå med lite fetvadd I örat. Men örat ska inte skyddas hela tiden. Det som jag ska se upp med är att få vatten I örat, det är meningen att innerörat ska hållas torrt.

Jag ska oxå passa på att prata med honom om knölen I halsen som det ska tas prover på, vill gärna ha en tid till det. Fast han skrivit I röntgenremissen att ett prov skulle tas samtidigt som röntgen gjordes, skedde en miss. Det glömdes helt enkelt bort av personalen.

Det här provet kan bara tas när röntgen tas.

Det kommer även att göras ytterligare en op och jag är nu orolig att den ska göras under lokalbedövning. Den här gången går man in genom hörselgången, inte så trevligt att vara vaken. Får jag ingen narkos, ja då får de pumpa mej full med lugnande. Men innan det görs så måste örat läkas och detta blir nog först om ca 6 månader.

Ha en bra dag alla glada och även ni som hänger läpp

2 kommentarer:

Gerd ♥ sa...

G´môra!
Jo, tack, jag vet hur känsligt örat och även näsan är!
Jag är opererad i näsan med bara lokalbedövning en gång i tiden, flyttade skiljeväggen, och himmel vad det knakade och brakade, nåt så otrevligt!
Här, där jag är nu, är det också minusgrader, fast ingen snö.
Ha det gott!
Kraaam! <3

paloma sa...

Förstår du är orolig! Vem hade inte varit det? Jag tycker du är jätte modig! Och duktig! Men vilken miss!! Glömma gÖra det viktiga provet! Hoppas det går bra hos läkaren i dag! Ta det försiktigt. kram